دیدگاه تازه ای پزشکان درباره دوره نهفتگی ویروس کرونا

© REUTERS / China Dailyدیدگاه تازه ای پزشکان درباره دوره نهفتگی ویروس کرونا
دیدگاه تازه ای پزشکان درباره دوره نهفتگی ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دوره نهفتگی ویروس کرونا ممکن است حتی بیشتر از 14 روز طول بکشد.
تلفات کرونا در چین به 2345 تن رسید - اسپوتنیک افغانستان
تلفات کرونا در چین به 2345 تن رسید

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه People's Daily، علایم ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در ساکنان منطقه شنونجیا (ولایت هوبئی در چین) تنها پس از 27 روز ظاهر شده است.

علاوه بر این، اخیراً رسانه ها مورد مشابه دیگری را اطلاع دادند، که در آنها علایم ویروس کرونا تنها پس از 38 روز مشاهده شده است. این بدان معنی است که دوره نهفتگی این بیماری می تواند بیش از دو هفته طول بکشد.

مرد هفتاد ساله ای به نام جیانگ در 24 جنوری از شهر ایژو بازگشت و در 19 فیبروری متوجه علایم بیماری: تب و ضعف شد و روز پس از آن نزد پزشک رفت. آزمایش با استناد از اسید نوکلئیک نشان داد که وی به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده است.

یک بررسی اپیدمیولوژیکی نشان داد، که ابتلای خواهر کوچکتر بیمار به کرونا ویروس در شهر ایژو روز  2 فیبروری تشخیص داده شده بود و جیانگ سه روز در نزد او زندگی کرده بود.

کارشناسان چینایی به ساکنان و مسافران که در مناطقی نزدیک به ووهان قرار دارند توصیه می کنند که به این مورد توجه کرده و تماس با افراد دیگر را کاهش دهند تا احتمال ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا کاهش یابد.

یادآوری می کنیم، که اواخر ماه دسامبر، مقام های چینایی از شیوع سینه بغل با منشا ناشناخته در شهر ووهان  در ولایت هوبئی این کشور خبر دادند. عامل ایجاد کننده این بیماری نوع جدیدی از ویروس کرونا تشخیص داده شد. به تاریخ 11 فیبروری سازمان بهداشت جهانی به این بیماری نام کووید -19 داد.

تا تاریخ 22 فیبروری شمار مبتلایان  به این بیماری در چین از 76 هزار نفر فراتر رفته است. تا به حال 2345 نفر مرده اند و  بیش از 20 هزار بیمار مبتلا به نوع جدید ویروس کرونا درمان شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала