اخراج والی حکومت / ثبات و همگرایی برای سرپل والی جدید تعیین کرد

© Sputnikسرپل
سرپل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از هواداران تیم ثبات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله، صبح امروز با هجوم به دفتر والی سرپل، ساختمان مقام ولایت را تصرف کرده‌اند.

منابع محلی در ولایت سرپل می‌گویند که تیم ثبات و همگرایی، کنترل ولایت سرپل را در اختیار گرفته و آقای عبدالله برای این ولایت، والی جدیدی منصوب نموده است.

امید میثم، معاون سخنگوی ریاست اجراییه امروز (شنبه، 3 حوت) در صحبت با رسانه های خبری گفت که محمد نور رحمانی بر اساس حکم آقای عبدالله به این سمت گماشته شده است. آقای رحمانی از افراد نزدیک به جنرال دوستم است.

آقای میثم همچنان گفته است که عنایت خان، از افراد نزدیک به محمد محقق نیز از سوی عبدالله به‌ حیث معاون مالی و اداری والی سرپل گماشته شده است.

رهبران این تیم چند روز پیش گفته‌ بودند که در آینده نزدیک والی‌هایی را برای برخی از ولایات کشور معرفی خواهد کرد.

عبدالله عبدالله در حالی برای ولایت سرپل والی معرفی کرده است که نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری که از سوی کمیسیون مستقل انتخابات اعلام شد، جنجالی شده است.

بر اساس این نتایج، محمد اشرف غنی یک‌بار دیگر به‌‌ عنوان رییس‌جمهور منتخب اعلام شده است، اما عبدالله عبدالله نتایج اعلام‌شده را «تقلبی» و «کودتای انتخاباتی» خوانده و آن‌را رد کرده است. او پیشتر از تشکیل یک دولت همه‌‌ شمول به رهبری تیم «ثبات و همگرایی» نیز خبر داده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала