آغاز هفته کاهش خشونت درافغانستان

© Sputnik / PMمولوی حنفی، عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر در دومین نشست بینالافغانی در مسکو
مولوی حنفی، عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر در دومین نشست بینالافغانی در مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مرحله هفت روزه کاهش خشونت‌ها میان نیروهای دولتی و طالبان از نیمه‌های شب گذشته در سراسر کشور آغاز شد. رهبران دولت و طالبان به نیروهای خود دستور توقف عملیات دادند.

به گزارش اسپوتنیک، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در بیانیه‌ای از نیروهای امنیتی خواست تا در برابر مواضع گروه طالبان در حالت تدافعی قرار بگیرند و از حمله به آنها خودداری کنند.

آقای غنی که ساعاتی بعد از اعلام آمریکا و طالبان در مورد زمان امضای توافقنامه میان دو طرف صحبت می‌کرد، گفت که به تمام نیروهای امنیتی افغانستان دستور واضح و مفصل در مورد هفته کاهش خشونت داده شده و از آنها خواسته شده که تنها در صورتی به عملیات نظامی اقدام بکنند که "خودشان یا مردم افغانستان" از سوی طالبان حمله قرار بگیرند.

شکست امریکا در افغانستان آسیای مرکزی را به بی ثباتی تهدید میکند - اسپوتنیک افغانستان
آمریکا: توافق "کاهش خشونت" با طالبان نخستین گام برای حل اوضاع افغانستان است

گروه طالبان نیز از جنگجویان خود در سراسر افغانستان خواسته علیه پایگاه‌های نیروهای دولتی و آمریکایی در این کشور حمله نکنند.

در اطلاعیه‌ای که از سوی ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان منتشر شد از اعضای این گروه خواسته شده است از رفتن به مناطق "دشمن" کاملا خودداری کنند.

شورای امنیت ملی کشور نیز تایید می‌کند که دوره هفت روزه 'کاهش خشونت‌ها' از ساعت 12 امشب آغاز شده است.

به گفته جاوید فیصل سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی، نیروهای دولتی از بهر عملی سازی این طرح آمادگی‌هایی را روی دست گرفته‌اند.

بر اساس این دستورالعمل نفرات طالبان در طول یک هفته به هیچ پایگاه‌ نیروهای خارجی در مراکز شهرها حمله انتحاری نمی‌کنند و چنین محل‌هایی را هدف حملات راکت و هاوان قرار نمی‌دهند.

همچنین به طالبان دستور داده شده که از حمله به مراکز نظامی دولتی پرهیز کنند.

وزارت خارجه آمریکا و گروه طالبان امروز خبر دادند که در پایان دوره "کاهش خشونت" که برابر با 29 فبروری خواهد بود، توافق صلح با طالبان در دوحه پایتخت قطر امضا خواهد شد.

مسعود اندرابی سرپرست وزارت داخله، نیز تأکید کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان متعهد هستند که کاهش خشونت‌ها را نقض نکنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала