نیویارک تایمز: در انتخابات مجلس نمایندگان ایران، ضد امریکایی‌ها برنده می‌شوند

© AP Photo / Vahid Salemiنیویارک تایمز: در انتخابات مجلس نمایندگان ایران، ضد امریکایی‌ها برنده می‌شوند
نیویارک تایمز: در انتخابات مجلس نمایندگان ایران، ضد امریکایی‌ها برنده می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امروز قرار است انتخابات پارلمانی در ایران برگزار شود، روزنامه‌‌های معتبر امریکایی، سیاسیون ضد امریکایی را برنده دانستند.

به گزارش اسپوتنیک، نیویورک تایمز در گزارش‌ی در مورد انتخابات پارلمانی ایران نوشت: «مجلس نمایندگان ایران موضع سختی علیه ایالات متحده اتخاذ خواهد کرد و بعید است برای یک توافق جدید هسته‌ای از مذاکره حمایت کنند و یا به خواسته‌های امریکا همانند پایان دادن به حمایت از متحدان در سرتاسر منطقه پاسخ مثبت دهند.»
در گزارش این روزنامه نیز آمده است که ایران روابط خود را با حزب‌الله در لبنان و سایر گروه‌ها در عراق و سوریه تقویت بخشد.
روزنامه نیویارک تایمز خاطرنشان کرد که برخی از نامردهای انتخاباتی به شعار «من قاسم سلیمانی هستم» وارد مبارزات انتخاباتی شده اند.
امروز انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری امروز جمعه ۲۲ فبروری برای تعیین ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی برای ۲۰۸ حوزه انتخابیه و ۷ نماینده مجلس خبرگان رهبری در ۵ حوزه انتخابیه تهران، قم، فارس، خراسان شمالی و خراسان رضوی برگزار می‌شود.
بنا به اعلام ستاد انتخابات شهر تهران، شمار افراد واجد شرایط حق رای در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این شهر، تعداد ۹ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۹۸۱ نفر است که تعداد ۲۰۰ هزار و ۱۹۸ نفر رای اولی هستند.
در تمام کشور ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد، ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۶۶ نفر افرادی هستند که با رسیدن به سن ۱۸ سالگی برای اولین بار می توانند در انتخابات شرکت کنند. تعداد ۶ هزار و ۶۸۹ شعبه اخذ رای نیز در شهر تهران برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای خبرگان رهبری پیش بینی شده که از این تعداد، ۶ هزار و ۱۱۲ شعبه شهری، ۵۷۷ شعبه روستایی و ۴۶۱ شعبه سیار اخذ رای است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала