پیام حمله ترکیه به شرق ادلب

© AFP 2023 / Bulent Kilicقوای زرهدار ترکیه
قوای زرهدار ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای اردوی ملی مخالف دولت سوریه و قطعات اردوی ترکیه به منطقه" نیراب" حمله کردند که البته موفقیت حاصل نکردند.

اسپوتنیک به نقل از العالم، اردوغان چند روز پیش اعلام کرده بود که اگر ارتش سوریه از مناطق آزاد شده در حلب و ادلب عقب نشینی نکند، این مناطق را مورد حمله قرار خواهد داد، مساله ای که نقطه شروع ان با حمله به "نیراب" آغاز شد.

کاخ کرملین مسکو - اسپوتنیک افغانستان
واکنش روسیه به حملات ترکیه در سوریه

ترک ها درحالی که به لحاظ قانونی هیچ دلیل برای استمرار اشغال سوریه را ندارند و درعین حال، در شرایط جدید به دلیل نادیده گرفتن توافقات سوچی و آستانه در موضع اتهام قرار گرفته اند، می کوشند تا با تهدید، آب رفته از جوی را مجددا بازگردانند.

اردوغان با عملیات امروز در واقع بر حمایت خود از گروه های معارض نظام سوریه و مورد حمایت ترکیه تاکید مجدد کرد و به آنها پیام اعلام حمایت داد تا روحیه از دست رفته آنان را تازه کند.

مسائل سیاسی داخلی ترکیه و سر برآوردن رقبای جدید در مقابل اردوغان او را مصمم تر از هر زمان کرده است تا برای افکار عمومی داخلی دستاوردی از جنس سیاست خارجی دست و پا کند و به زعم خود نمی خواهد به هیچ وجه پرونده سوریه را ببندد.

ناتو - اسپوتنیک افغانستان
ناتو از حمله ترکیه در سوریه حمایت نمی کند

ممکن در اوایل ماه آینده میلادی اجلاس مشترک روسیه، ایران و ترکیه برای بررسی موضوع سوریه در تهران تشکیل شود ترکها ضمن دست دست کردن در پاسخگویی در خصوص حضورشان در این اجلاس می کوشند تا درخلال مدت باقیمانده تصرفات سرزمینی خود را در سوریه افزایش دهند و با دستانی پر در این اجلاس شرکت کنند.

ترکیه با اقدام به عملیات در نیراب نه تنها به روسیه و سوریه این پیام را می دهد که عزمش برای استمرار سیاست های اش در سوریه جدی است بلکه نهایت سعی خود را متوجه درگیر کردن "ناتو" در مساله ادلب کرده است، امری که به نظر می رسد همچون گذشته برای او دستاوردی نخواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала