Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

بریتوایت پنجمین خرید دانمارکی بارسا در تاریخ

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر بارسلونا
بارسلونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بارسلونا رسما مارتین بریتوایت را برای جانشینی دمبله به خدمت گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، مارتین بریتوایت رسما از لگانش جدا شد و به بارسلونا پیوست و همین امر باعث شد تا او پنجمین بازیکن دانمارکی باشد که در ترکیب آبی‌واناری پوشان ثبت نام کرده است.

مارتین برایتویت - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
رسمی؛ بارسلونا با «مارتین برایتویت» به توافق رسید + عکس

این بازیکن 28 ساله اولین خرید دانمارکی در این قرن است که وارد نیوکمپ می‌شود، همانطور که قبلا مایکل لودروپ، آلن سیمونسن، توماس کریستینسن و رونی اکلوند پیوسته بودند.

اکلوند جایگزین خوزه ماری باکرو شد و در مسابقه‌ی که در 19 مارچ 1994 رخ داد، با تساوی به پایان رسید.

لودروپ ، یکی از نمادین ترین بازیکن دانمارکی تاریخ است که هواداران لوس کولا را با کاریزمای خود از سال 1989 تا 1994 هیجان زده کرد، پنج سالی که وی بازی کرد، چهار عنوان لالیگا، یک کوپا دل ری، دو ابر جام اسپانیا، اولین بار قهرمانی بارسا بی و یک سوپر جام اروپا را با بارسا کسب کرد.

وقتی زمان حضورش در نیوکمپ به پایان رسید و در 165 بازی 40 گل به ثمر رساند، او به رئال مادرید پیوست، جایی که برای دو فصل آینده بازی کرد. این حرکت زخمی است که در بارسلونا هنوز پابرجاست.

اولین بازیکن دانمارکی که برای بارسلونا بازی کرد سیمونسن بود. وی در سال 1980 با یک توپ طلا از بوروسیا مونشن گلادباخ وارد بارسلون شد و در سال 1977 کوین کیگان و میشل پلاتینی را به این جایزه رساند که پس از دوستی در لیگ قهرمانان اروپا با تیم آلمانی بود.

سیمونسن برای بارسلونا در 116 بازی 40 گل به ثمر رساند و یک جام حذفی را زیر نظر تنته سانچس و همچنین جام برندگان جام اروپا در سال 1982 کسب کرد.

کریستینسن بازیکنیکه در کپنهاگ متولد شد اما مادر اسپانیایی داشت، بنابراین وی توانست تابعیت دوگانه کسب کند.

این مهاجم وقتی در سال 1983 برای تیم های جوانان بولدکلوبن بازی می‌کرد توجه بسیاری از قدرت‌های اروپایی را به خود جلب کرد و در پایان بارسلونا برای بازی در تیم B توانست او را به این باشگاه جلب کند.

کریستینسن قبل از گذراندن فصل 1995/96، در تیم اول بلوگرونا به اسپورتینگ گیخون، اوساسونا و راسینگ سانتاندر قرض داده شد، اگرچه او به سختی حضور داشت.

او موفق شد چندی پیش در فینال سوپر جام اروپا مقابل وردبریمن گل‌زنی کرد، اما کمبود وقت بازی باعث شد وی قبل از ترک اسپانیا به رئال اویودو، ویارئال و تراسا منتقل شود.

به دلیل ملیت دو گانه خود، کریستینسن 11 بار به تیم زیر 21 سال اسپانیا فراخوانده شد، در حالی که وی در دو نوبت تحت نظر خاویر کلمنته نماینده تیم ارشد بود، جایی که در مرحله مقدماتی جام جهانی 1994 موفق به گلزنی شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала