Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

هالند در UCL بازی می‌کند اما چرا کوتینیو نمی‌تواند؟

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر فلیپه کوتینیو
فلیپه کوتینیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چرا ارلینگ هالند می‌تواند برای دورتموند در مرحله حذفی لیگ قهرمانان بازی کند اما کوتینیو در سال 2018 رد شد؟

به گزارش اسپوتنیک، بازیکنانی که پیش از این در جنوری قرارداد جدید امضا کرده‌اند از نمایندگی دو باشگاه در لیگ قهرمانان اروپا یا لیگ اروپا در همان مرحله منع شده بودند.

در ماه جنوری باشگاه‌های سراسر اروپا کاملاً تلاش می‌کنند که در طول پنجره نقل و انتقالات خطوط خود را تقویت کنند، خواه برای جبران مصدومیت، ایستادن از سقوط یا افزایش انگیزه به پیشنهاد عنوان باشد، اما تا همین اواخر، طرفهای تحت الشعاع افتخار در مسابقات اروپا با قانون "جام حذفی" یوفا مخالف بودند و این سبب شد از حضور بازیکنان از نمایندگی بیش از یک باشگاه در لیگ قهرمانان اروپا یا لیگ اروپا در همان فصل جلوگیری کنند.

این مقررات اکنون آرام شده و این بدان معناست که ارلینگ هالند با بوروسیا دورتموند می‌تواند با پیکارهای لیگ قهرمانان اروپا ادامه دهد در حالی که برونو فرناندز (پیش از این در اسپورتینگ بود) می‌تواند منچستر یونایتد را در لیگ اروپا تقویت نماید.

توپ فوتبال Spain Soccer Europa League CSKA - اسپوتنیک افغانستان
هالندِ مهار نشدنی؛ 39 گل در 28 بازی

چه موقع قوانین مرحله حذفی یوفا تغییر کردند؟

تا فصل 2018/19، قوانین یوفا هم برای لیگ قهرمانان اروپا و هم در لیگ اروپا نشان می‌داد که بازیکنان نمی‌توانند در مرحله گروهی و دور برگشت حذفی دو رقابت برای دو باشگاه مختلف بازی کنند.

تنها راه حل این بود که بازیکنان می‌توانند برای رقابت‌های مرحله حذفی، رقابت ها را جابجا کنند به شرط آنکه در جنوری انتقال شان به باشگاه دیگر نهایی شود.

با این حال، پیش از فصل گذشته قوانین حاکم بر محدودیت‌های مربوط به ثبت نام بازیکنان جدید پس از مرحله گروهی حذف شد.

برای سالهای متمادی به باشگاه‌ها اجازه داده می‌شد حداکثر سه بازیکن واجد شرایط برای دور حذفی را ثبت کنند و تغییر قانون به طور مؤثر چشم انداز قرارداد "جام حذفی" را پایان داد و پویایی پنجره نقل و انتقالات جنوری هم تغییر یافت.

تصمیم یوفا در این فصل چند مورد برجسته به دنبال داشت، مهمترین آنها مربوط به بارسلونا بود که فیلیپه کوتینیو را از اواسط فصل از لیورپول خرید اما نتوانست از وی در لیگ قهرمانان اروپا استفاده کند و آرسنال پیر‌امریک اوبامیانگ را به خدمت گرفت.

پرونده اوبامیانگ به خصوص پیچیده بود، توپچی‌ها در لیگ اروپا حضور داشتند، در حالی که باشگاه قبلی وی بوروسیا دورتموند، فصل را در لیگ قهرمانان اروپا آغاز کرد.

با این حال، تیم آلمانی در مرحله گروهی سوم شد و بدین ترتیب وارد مرحله حذفی لیگ اروپا گردید و در نتیجه در "جام حذفی" قرار گرفت.

 

آیین نامه رسمی لیگ قهرمانان اروپا

45.01 از دور شانزدهم، یک باشگاه ممکن است حداکثر سه بازیکن واجد شرایط جدید برای سایر مسابقات در رقابت‌های فعلی ثبت کند. این ثبت نام باید حداکثر تا 3 فبروی 2020 (24:00 CET)  انجام شود. این مهلت قابل تمدید نیست.

 

45.02 ممکن است در مرحله مقدماتی، پلی آف یا مرحله گروهی لیگ قهرمانان یوفا یا لیگ اروپا یوفا، سهمیه فوق بازیکنان، سه نفر حضور داشته باشند.

 

آیین نامه رسمی لیگ اروپا یوفا

43.01 از دور 32 یک باشگاه ممکن است حداکثر سه بازیکن واجد شرایط جدید برای سایر مسابقات در رقابت‌های فعلی ثبت کند. این ثبت نام باید حداکثر تا 3 فبروری 2020 ساعت  (24:00 CET)  انجام شود. این مهلت قابل تمدید نیست.

 

43.02 ممکن است در مرحله مقدماتی، پلی آف یا مرحله گروهی لیگ قهرمانان یوفا یا یوفا اروپا لیگ، بازیکنان سهمیه فوق سه نفر حضور داشته باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала