توییت های ترامپ وزیر عدلیه آمریکا را وادار به استعفا کرد

© AP Photo / Evan Vucciتوییت های ترامپ وزیر عدلیه آمریکا را وادار به استعفا کرد
توییت های ترامپ وزیر عدلیه آمریکا را وادار به استعفا کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ویلیام بار، دادستان کل و وزیر عدلیه آمریکا به دلیل دخالت‌های توییتری ترامپ در روند تحقیقات این وزارتخانه، در حال بررسی استعفای خود است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Washington Post، ویلیام بار، دادستان کل و وزیر عدلیه ایالات متحده آمریکا به دلیل بی‌توجهی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به هشدارهای او درباره دخالت نکردن در حوزه مسئولیتی این وزارتخانه و توییت‌های پی‌درپی ترامپ درباره تحقیقات وزارت عدلیه آمریکا، در حال بررسی استعفای خود است.

پیش‌تر دونالد ترامپ در پیامی توییتری بدون اعتنا به درخواست ویلیام بار از او برای اظهارنظر نکردن درباره پرونده‌های جنایی به تشریح گستره اختیارات قانونی خود پرداخته و گفت برای این کار دارای حق قانونی است.

رسوایی جنسی دلیل استعفا وزیر کار امریکا شد - اسپوتنیک افغانستان
رسوایی جنسی دلیل استعفا وزیر کار امریکا شد

واشنگتن‌پست به نقل از سه منبع آگاه گزارش داد ویلیام بار به افراد نزدیک به ترامپ گفته در حال بررسی استعفا به دلیل توییت‌های ترامپ است.

منابع به این روزنامه آمریکایی گفته‌اند هنوز مشخص نیست وزیر عدلیه آمریکا موضعش را مستقیماً به ترامپ گفته است یا خیر.

این مقام‌ها گفته‌اند به نظر می‌رسد ویلیام بار مواضعش را با نزدیکان ترامپ در میان گذاشته تا بتواند این پیام را به او برساند که باید از اظهارنظر‌های علنی درباره تحقیقات وزارت دادگستری خودداری کند.

دخالت‌های ترامپ و وزیر عدلیه دولت وی در امور قضایی به ویژه دخالت در پرونده راجر استون، دوست قدیمی و مشاور رئیس جمهوری آمریکا در زمان انتخابات سال 2016، با انتقادات گسترده‌ای روبرو شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала