نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری امروز یا فردا اعلام خواهد شد

© Photo / IEC AFG fb نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری امروز یا فردا اعلام خواهد شد
 نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری امروز یا فردا اعلام خواهد شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمدحنیف دانشیار: شمارش معکوس برای اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری از همین اکنون آغاز شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام‌وطندار، محمدحنیف دانشیار، عضو کمیسیون مستقل انتخابات در نشستی خبری می‌گوید، شمارش معکوس برای اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری از همین اکنون آغاز شده است. او می‌افزاید که «دیگر سخن از چند روز در میان نیست بلکه باید در انتظار چند ساعت نشست».

او تأکید می‌کند که اگر مشکل فنی پیش نیاید نتیجۀ نهایی انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان، شام امروز (سه‌شنبه، 29 دلو) اعلام خواهد شد و گرنه فردا به گونۀ قطعی اعلام می‌شود.

آقای دانشیار روز گذشته گفته بود که نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری 3 تا 4 روز آینده اعلام می‌شود، اما امروز این سخن خود را پس گرفته می‌گوید که انتظار مردم به زودی پایان می‌یابد.

جنرال دوستم  - اسپوتنیک افغانستان
جنرال دوستم از تشکیل حکومت موازی سخن گفت

هر چند این عضو کمیسیون مستقل انتخابات روز گذشته به گونۀ ضمنی گفته بود که تغییر چشم‌گیری در نتایج انتخابات رونما نشده است، اما امروز می‌گوید که کمیسیون هیچ اطلاعی در بارۀ تغییر در نتایج انتخابات ریاست جمهوری ندارد. به گفتۀ او، نتایج را سیستم به دست خواهد داد.

روند تفتیش ویژه و بازشماری آرای جنجالی روز گذشته پایان یافت، اما اختلاف‌ها میان کمیسیون‌های انتخاباتی و شماری از دسته‌های انتخاباتی هنوز پا بر جاست.

طرف‌های انتخاباتی به خبر اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری تاکنون واکنش نشان نداده‌اند، اما با این وصف روشن نیست که آیا کمیسیون قادر به اعلام نتایج نهایی انتخابات خواهد شد یا نه.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала