عطا محمد نور پیروزی اشرف غنی را تبریک گفت

© Sputnik / T.AZIMعطا محمد نور پیروزی اشرف غنی را تبریک گفت
عطا محمد نور پیروزی اشرف غنی را تبریک گفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
والی پیشین بلخ و رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی از اعلام نتایج نهایی انتخابات قدردانی کرده و به اشرف غنی تبریک گفت.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال عطا محمد نور رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی امروز در یک اعلامیه‌ای پیروز اشرف غنی را تبریک گفته و از اقدام کمیسیون انتخابات مبنی بر اعلام نتایج قدردانی کرد.
آقای نور، افزود: "چنانچه همه میدانیم که مردم افغانستان با قبول تهدیدها و چالش‌ها به پای صندوق‌های رأی رفتند. از اینرو حق داشتند که نتیجهٔ انتخاب خود را زود تر میدانستند. اما با وجود تمام چالش ها و موانع اعلام نهایی نتایج یک گام مهم بسوی مردم سالاری دانسته میشود. این پیروزی را به مردم رنجدیده افغانستان و شخص رييس جمهور محمد اشرف غني مباركباد می‌گویم. اميدواریم که با شکل گرفتن حکومت جدید وضعیت سیاسی و اقتصادی كشور بهبود يافته و زمینه بسوی ثبات و شكوفايى سوق داده شود."

نبیل: به اشرف غنی تسلیت می‌گوییم - اسپوتنیک افغانستان
نبیل: به اشرف غنی تسلیت می‌گوییم

از سویی هم رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلام گفت:"از تيم محترم ثبات و همگرايي در راس محترم داكتر عبدالله انتظار میرود كه از ایجاد بحران اجتناب نموده انرژی شان صرف تامین صلح و امنیت نمایند. همینگونه از مردم شرافتمند و با عزت افغانستان تقاضامندیم که آرامش، اتحاد و همبستگي شان را به مقصد وحدت ملی و تقویت نظام مردم سالاری حفظ کنند."
یادآوری می کنیم، که حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون انتخابات گفت که از مجموع ۱۸۲۳۹۴۸ رای، اشرف غنی با بدست آوردن ۹۲۳۵۹۲ رای که معادل ۵۰.۶۴ درصد می‌شود برنده‌ی انتخابات ریاست جمهوری است. بربنیاد گفته‌های خانم نورستانی، عبدالله عبدلله ۷۲۰۸۴۱ رای معادل ۳۹.۵۲ درصد را بدست آروده و حکمتیار ۷۰۲۴۱ رای معادل ۳۰.۸۵ درصد را بدست آورده اند.
اما در عین حال عبدالله عبدالله در همایشی پیروزی خود را اعلام و از تشکیل یک حکومت همه گیر خبر داد.
عبدالله تاکید دارد، که وی برنده انتخابات ریاست جمهوری است، "تقلب کاران رو سیاه تاریخ استند، ما حکومت همه شمول را تشکیل می‌دهیم."
وى كميشنران كميسيون هاى انتخاباتى را نيز متهم به خيانت ملى كرد.
عبدالله عبدالله اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را «کودتا» علیه مردم‌سالاری توصیف کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала