ترامپ خواستار «قتل فوری» پسر بن لادن شد

© REUTERS / Mike TheilerПрезидент США Дональд Трамп на встрече с губернаторами в Белом доме
Президент США Дональд Трамп на встрече с губернаторами в Белом доме - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهوری آمریکا به آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) دستور داد تا پسر بنیانگذار و رهبر سابق القاعده را به قتل برسانند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از NBC مقام‌های اطلاعاتی آمریکا درباره تهدیدهای مهم تروریستی در دو سال نخست ریاست جمهوری دونالد ترامپ اطلاعاتی را به وی دادند که شامل ایمن الظواهری، رهبری القاعده می‌شد؛ فردی که هنوز زنده است اما ترامپ به سیا دستور داد تا حمزه بن لادن، پسر اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده را به قتل برساند.

یکی از مقام‌های سابق سیا به این شبکه خبری گفت: ترامپ به وی گفته است؛ من هرگز نام افراد دیگر را نشنیده‌ام. درباره حمزه بن لادن چطور؟

یکی از مقام‌های پنتاگون نیز گفت که این نام تنها نامی بود که ترامپ می‌شناخت.

گزارش‌های تاییدناشده از مرگ پسر اسامه بن لادن - اسپوتنیک افغانستان
گزارش‌های تاییدناشده از مرگ پسر اسامه بن لادن

مقام‌های کنونی و سابق آمریکا به این شبکه خبری گفتند، گمان نمی‌رفت که حمزه بن لادن، کوچکترین پسر اسامه بن لادن به دنبال برنامه ریزی برای حمله باشد یا تهدیدی جدی تلقی شود.

مقام‌های اطلاعاتی کنونی و سابق آمریکا نگرانی‌های بالقوه خود درباره تصمیم گیری‌های مربوط به دستور قتل افرادی چون ابوبکر بغدادی، رهبر سابق داعش و قاسم الریمی، رهبر سابق القاعده در شبه جزیره عربستان را ابراز کرده و گفتند، ترامپ اصلا ارزیابی‌های اطلاعاتی را مطالعه نمی‌کند.

این در حالی است که پیشتر، مقام های اطلاعاتی ایالات متحده برای اطلاعات در مورد حمزه بن لادن پاداش حداکثر یک میلیون دالری را اعلام کرد. در جولای سال 2019، در مورد مرگ پسر "تروریست شماره یک" خبر داده شد. با این حال، مقامات آمریکایی این اطلاعات را تأیید نکردند. همچنین گزارش نشده است که پسر بن لادن در کجا درگذشت و آیا سازمان های اطلاعاتی آمریکا ارتباطی با مرگ او دارند یا خیر. در سپتامبر سال 2019 ، ترامپ ادعا کرد که پسر بن لادن در یک عملیات ویژه ایالات متحده کشته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала