دیدار و گفتگوی رئيس جمهور غنی با اعضای پارلمان امریکا در مونیخ

© Photo / ارگدیدار رئيس جمهور غنی با اعضای پارلمان امریکا
دیدار رئيس جمهور غنی با اعضای پارلمان امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور غنی در دیدار با اعضای مجلس نمایندگان امریکا گفته است که تروریزم تهدید مشترک برای منطقه و متحدین افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک، ریاست جمهوری افغانستان در یک خبرنامه شنبه شب (۲۶ دلو) می‌گوید که محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در حاشیۀ نشست امنیتی مونیخ در آلمان، با نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان و شماری از اعضای این مجلس دربارۀ روند صلح، بحث و گفتگو کرد.

خبرنامه می‌افزاید که در این دیدار، رئیس جمهور غنی همچنان دربارۀ مسایل امنیتی، مبارزه با گروه های تروریستی و مواد مخدر بحث و گفتگو کرد.

در این دیدار رئیس جمهور دیدگاه و تعهد حکومت افغانستان را برای صلح پایدار، همه شمول با حفظ دست آوردهای دو دهه گذشته، ارایه کرده است.

در خبرنامه همچنان آمده است که "رئیس جمهور دربارۀ برنامه های اقتصادی حکومت و سوالات سناتوران در زمینۀ کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان و چگونگی تغییر وضعیت منطقه و افغانستان پس از آن، پاسخ ارائه کرده، گفت که امروز ۹۴ در صد عملیات ها از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان به پیش برده می‌شود و نیروهای ما این ظرفیت را دارند که از وطن و مردم خویش دفاع کنند."

رئیس جمهور دربارۀ روند صلح گفت که فرصت ها و تهدیدات به گونۀ دقیق ارزیابی شود و حکومت افغانستان این اراده و توانایی را دارد که فرصت ها را به گونۀ درست به خاطر رسیدن به صلح پایدار، ارزیابی کند.

در خبرنامه تأکید شده است که رئیس جمهور غنی و هیئت کانگرس امریکا دربارۀ قاچاق مواد مخدر نیز گفتگو کرد و افزوده است که "طالبان هنوز هم در قاچاق مواد مخدر، دخیل می باشند."

او دربارۀ گفته های اخیرش نیز گفته است که هنوز "ما شاهد تغییر چشمگیر و اقدامات عملی از سوی پاکستان دربارۀ مبارزه با تروریزم نبوده ایم و پناهگاه های طالبان هنوز هم یک معضل است که باید به آن پرداخته شود."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала