گفت و گوی غنی و نخست وزیر هالند درباره روند صلح در افغانستان

© ارگ ریاست جمهوری گفت و گوی غنی و نخست وزیر هالند درباره روند صلح در افغانستان
گفت و گوی غنی و نخست وزیر هالند درباره روند صلح در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان امروز ظهر در حاشیه ۵۶ مین نشست امنیتی مونیخ در آلمان با نخست وزیر هالند دیدار کرد.
تاکید رئیسان جمهور افغانستان و آذربایجان روی همکاری های دوجانبه - اسپوتنیک افغانستان
تاکید رئیسان جمهور افغانستان و آذربایجان روی همکاری های دوجانبه

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان امروز نوشت: محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان ظهر امروز در حاشیه ۵۶ مین نشست امنیتی مونیخ در آلمان، با مارک روته نخست وزیر هالند دیدار کرد. در این دیدار هر دو جانب راجع به پیوندهای دو جانبه، پروسۀ صلح و نقش هالند در چوکات ماموریت پشتیبانی قاطع صحبت کردند.

در ادامه این خبرنامه آمده است، که همچنان آنان بر قطع خشونت تاکید نمودند و گفتند که طالبان باید خواست مردم افغانستان را برای صلح پایدار بپذیرند و این پروسه باید تحت مالکیت و رهبری دولت افغانستان انجام شود.

رئیس جمهور غنی و نخست وزیر هالند درباره نقش نیروهای هالند در زمینۀ آموزش، مشورت دهی و کمک به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان صحبت کردند.

رئیس جمهور افغانستان با اشاره بر اینکه هالند در بخش های زراعت و معادن تجارب خوبی دارد، خواهان همکاری هالند در این زمینه ها گردید.

در اخیر این دیدار مارک روته نخست وزیر هالند از ادامه پشتیبانی کشورش از افغانستان در چوکات ماموریت پشتیبانی قاطع اطمینان داد.

یادآوری می کنیم، که محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان صبح روز پنجشنبه سیزدهم فیبروری در رأس یک هیات عالی رتبۀ دولتی به منظور اشتراک در ۵۶ مین نشست امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала