Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رده‌بندی قدرتمندترین باشگاه‌های جهان از لحاظ اقتصادی+عکس

© AP Photo / Andre PennerCorinthians and Botafogo players battle it out during a Brazilian soccer league match at the Itaquerao Stadium in Sao Paulo, Brazil
Corinthians and Botafogo players battle it out during a Brazilian soccer league match at the Itaquerao Stadium in Sao Paulo, Brazil - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باشگاه پاریسن‌جرمن با عبور از سیتی، به قدرتمندترین باشگاه جهان از لحاظ اقتصادی مبدل شد.

به گزارش اسپوتنیک، فهرست قدرتمندترین باشگاه‌های جهان از لحاظ اقتصادی از سوی FFI، منتشر شد که در این فهرست پاریسن‌جرمن در رده نخست قرار گرفت.

پی‌اس‌جی در این فهرست برای نخستین بار بالاتر از سیتی قرار گرفت و باشگاه‌های بایرن و تاتنهام در رده سوم و چهارم قرار گرفتند.

رئال مادرید، پس از جدایی رونالدو از لحاظ اقتصادی سقوط داشته است و بعد از تاتنهام که در فصل گذشته از همه لحاظ تیم برتری بود، در رده پنجم قرار گرفته است.

آرسنال و چلسی، دو تیم لندنی با آن‌که در این فصل و فصل گذشته خوب کار نکرده اند، اما در این فهرست در رده‌های ششم و هفتم قرار گرفته اند.

در رده های بعدی به ترتیب لیورپول، یوونتوس و دورتموند قرار دارند، که با توجه به قهرمانی لیورپول در اروپا، این جایگاه برای این تیم مناسب محسوب نمی‌شود.

View this post on Instagram

A post shared by Paris Saint-Germain (@psg) on

باشگاه بارسلونا با وجود قهرمانی در لالیگا و محبوبیت بی‌شمار، در ده تیم برتر حضور ندارد که برای همه سوال برانگیز بوده است.

این تیم های با  توجه به ضریب  FFI (Football Finance Index) و سرمایه موجود و درحال چرخش رده بندی شده اند که پاریسن‌جرمن  5.318، منچسترسیتی 5.197، بایرن مونیخ 3.888، تاتنهام 3.441، رئال مادرید 3.336، آرسنال 3.150، چلسی 2.893، لیورپول 2.616، یوونتوس 2.195، و بوروسیا دورتموند 2.154، از اول تا دهم قرار گرفته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала