طرح یک «سازمان تروریستی» برای کشتار پناهجویان مسلمان در آلمان

© AFP 2023 / Bernd Thissenطرح یک «سازمان تروریستی» برای کشتار پناهجویان مسلمان در آلمان
طرح یک  «سازمان تروریستی» برای کشتار پناهجویان مسلمان در آلمان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طرح‌ریزی یک «سازمان تروریستی» برای کشتار مسلمانان و پناهجویان در آلمان افشا و 12 تن از اعضای این سازمان افراطی بازداشت شدند.

به گرازش اسپوتنیک، به نقل از "یورونیوز" پلیس آلمان روز جمعه 12 مرد را به ظن تاسیس و حمایت از یک «سازمان تروریستی» راست افراطی که هدفش برنامه‌ریزی برای حمله به سیاستمداران، مسلمانان و پناهجویان بود، دستگیر کرد.

دادستان‌ها گفته اند که 4 نفر از این مظنونان یک «سازمان تروریستی» را در سپتامبر 2019 تاسیس و بطور مستمر با یکدیگر ملاقات و در اتاق‌های گفتگوی آنلاین با یکدیگر ارتباط داشته‌اند.

بزرگترین اردوگاه مرگ آلمان نازی - اسپوتنیک افغانستان
بزرگترین کشتارگاه آلمان نازی + اینفوگرافی

پلیس آلمان می‌گوید آنها برنامه قریب‌الوقوعی برای انجام حمله در آلمان نداشته‌اند.

هشت مرد دیگر دستگیر شده‌ مظنون به حمایت از این سازمان با جمع آوری پول و اسلحه هستند.

دفتر دادستان فدرال آلمان با اشاره به اینکه هدف این مظنونان ایجاد بی‌نظمی و فضایی از ترس شبیه به یک جنگ داخلی در آلمان بوده، افزوده است:‌«هدف این سازمان تزلزل و در نهایت نابودی نظام دموکراتیک و انسجام اجتماعی جمهوری فدرال بود تا شرایط شبیه به جنگ داخلی در کشور ایجاد شود. آنها در حال برنامه ریزی حملاتی علیه سیاستمداران، پناهجویان و مسلمان بودند اما این حملات قریب الوقوع نبودند.»

دولت آلمان از سال گذشته تمهیداتی را برای مواجه با خشونت گروههای راست افراطی در پاسخ به افزایش جرایم مرتبط با نفرت پراکنی، به اجرا گذاشته است.

این اقدامات پس از آن به اجرا گذاشته شد که یک سیاستمداران حامی پناهجویان به دست راستگرایان افراطی در آلمان به قتل رسید و همچنین حمله مرگباری به یک کنیسه یهودیان و یک مغازه فروش کباب صورت گرفت.

آژانس اطلاعات داخلی آلمان تخمین زده است که حدود 24 هزار و 100 «راستگرای افراطی» در آلمان وجود دارد که حدود نیمی از آنها بطور بالقوه خشن هستند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала