افزایش شدید تعداد قربانیان ویروس کرونا در چین

© REUTERS / Kim Kyung-Hoonافزایش شدید تعداد قربانیان ویروس کرونا در چین
افزایش شدید تعداد قربانیان ویروس کرونا در چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات چینایی اعلام کردند که شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور به 1380 نفر رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، آمار تلفات ویروس کشنده کرونا در چین به یک هزارو سه صد و هشتاد تن رسیده، با این حال بر اساس آخرین آمار ها، از میان 60 هزار و 800 افرادی که به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند تاکنون 6723 تن درمان شده اند.
تلویزیون چین شامگاه روز پنجشنبه خبر داد، که با مرگ ۱۱۶ نفر دیگر، شمار قربانیان مبتلا به ویروس کرونا در این کشور به 1380 نفر رسیده است.
در حال حاضر، تقریباً 178 هزار نفر که تماس نزدیک با مریضان داشتند، تحت نظارت هستند.
تعداد مبتلایان به کروناویروس جدید خارج از چین در حال حاضر به 505 نفر رسیده است.

احتمال مبتلا شدن دو سوم جمعیت جهان به ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
احتمال مبتلا شدن دو سوم جمعیت جهان به ویروس کرونا

یادآور می شود در 31 دسامبرسال گذشته ، مقامات چینی، سازمان بهداشت جهانی را از شیوع نوع ناشناخته ای از ذات الریه در شهر ووهان، استان هوبی آگاه کردند. دیرتر کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را نوع جدید ویروس کرونا شناسایی کردند. تاکنون دو مورد ازابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در روسیه کشف شده است که هر دو بیمار، شهروند چین بودند. . این ویروس در حال حاضر از مرزهای چین به بقیه نقاط جهان گسترش یافته است. مقامات چینی رسما تایید کرده اند که این ویروس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. دولت چین نگران شیوع ویروس کرونا است به همین دلیل شهرهایی که این ویروس در آن شیوع دارند را قرنطینه می کند. بیشتر کشورها نیز مسافران ورودی از چین را تحت معاینات دقیق قرار می دهند. باید توجه داشت که هیچ کدام از ماسک‌ها اطمینان قطعی در عدم انتقال عفونت یا ویروس را تضمین نمی‌کنند. بنابراین در شرایط شیوع بیماری‌ها، رعایت و افزایش بهداشت شخصی مانند شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، عدم تماس دست‌ها با دهان، بینی و چشم و استفاده از دستمال کاغذی و نظیر آن در هنگام عطسه و سرفه بسیار موثر بوده و اکیدا توصیه می‌شود.علاوه بر چین، موارد ابتلا به این بیماری در 23 کشور دیگر از جمله روسیه مشاهده شده است. سازمان بهداشت جهانی شیوع بیماری کرونا ویروس را یک وضعیت اورژانس بین المللی در جهان تشخیص داده است. به دنبال شیوع گسترده این ویروس جدید، دولت ایران چندی پیش تصمیم گرفت پروازهای بین چین و ایران را متوقف کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала