«معامله قرن» در بروکسل مورد حمایت قرار نگرفت

© AFP 2023 / Mahmud Hams«معامله قرن» در بروکسل مورد حمایت قرار نگرفت
«معامله قرن» در بروکسل مورد حمایت قرار نگرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طرح «معامله قرن» دو هفته پیش از سوی، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا رونمایی شد، اما این طرح در بروکسل پشتیبانی کافی پیدا نکرد.

به گزارش اسپوتنیک، خوزپ بورل، نماینده اتحادیه اروپا در امور خارجه به نمایندگان این اتحادیه، با تردید ابراز کرد  که طرح «معامله قرن» می تواند اساس برای حل و فصل در خاور میانه باشد.

صحبت در مورد مرزهای آینده فلسطین است که قطعنامه های قبلی سازمان ملل باید در زمان آغاز جنگ اعراب و اسرائیل در سال 1967 احیا شود.

نکات کلیدی معامله قرن - اسپوتنیک افغانستان
نکات مهم معامله قرن + داده نمایی

در این طرح ایالات متحده به کشور فلسطین سرزمین های کوچک‌تری اختصاص داده شده است، علاوه بر این، در «معامله قرن» از فلسطین خواسته شده است که پایتخت خود را نه در قدس شرقی، بلکه در حومه آن ایجاد کند.

پیتر استانو، نماینده اتحادیه اروپا امور سیاست خارجی می گوید: " تعهد به راه حل مبتنی بر اساس اصل دو کشور در مرزهای 1967، با مبادله ای معادل سرزمین است".

او در مورد موضوعاتی از جمله مرزهای فلسطین آینده، وضعیت بیت المقدس، امنیت و سرنوشت پناهندگان گفت باید در مذاکرات مستقیم بین دو طرف مربوط تصمیم گرفته شود: "رای ایجاد صلح عادلانه و پایدار، موضوعات حل نشده مربوط به وضعیت نهایی باید در مذاکرات مستقیم بین دو طرف حل شود".

او افزود: "اتحادیه اروپا از هر دو طرف دعوت می کند تا گفتگو را از سر بگیرند و از هرگونه اقدامات یک جانبه خلاف قوانین بین المللی که باعث ایجاد تنش اضافی می شود، خودداری کنند".

به گفته استانو: "اتحادیه به حمایت از همه تلاش به هدف راه اندازی یک فرایند سیاسی مطابق با قوانین بین المللی، تضمین برابری حقوق و قابل قبول برای هر دو طرف ادامه خواهد داد".

طرح «معامله قرن» از سوی رئیس جمهور امریکا در 28 جنوری سال روان رونمایی شد، و براساس این طرح پایتخت فلسطین روستای ابو دیس در حومه در حومه شرقی اورشلیم پشنهاد شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала