ترامپ 70 کارمند مخالف را از شورای امنیت اخراج کرد

© AP Photo / Alex Brandonترامپ 70 کارمند مخالف را از شورای امنیت اخراج کرد
ترامپ 70 کارمند مخالف را از شورای امنیت اخراج کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه لاس آنجلس تایمز گزارش داده است که کاخ سفید حدود 70 نفر از کارشناسان امنیت ملی را بی سر و صدا اخراج و یا به بخش‌های دیگر منتقل کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، این روزنامه صبح روز پنجشنبه (13 فبروری) در گزارشی با عنوان "کاخ سفید ده‌ها نفر از کارشناسان امنیت ملی را بی‌سر و صدا اخراج کرده است" نوشت: 6 روز پیش از آنکه رابرت اوبرایان به عنوان مشاور امنیت ملی امریکا انتخاب شود، دونالد ترامپ، رییس جمهوری این کشور گفته بود که کار مشاور امنیت ملی آسان خواهد بود.
وی اظهار داشت: می‌دانید چرا کار آسان است؟ چون همه تصمیم‌ها را من می‌گیرم. آنها (اعضای تیم مشاوره امنیت ملی) قرار نیست کاری انجام بدهند.

ترمپ توافق صلح با طالبان را به‌ گونۀ مشروط تأیید کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ توافق صلح با طالبان را به‌ گونۀ مشروط تأیید کرد

لاس آنجلس تایمز نوشت: اوبرایان کارش را انجام می‌دهد و با سایر ویژگی‌ها مورد نظر ترامپ برای این سمت مطابقت دارد. او به دنبال شهرت نیست، در تصمیم‌گیری‌ها مانع‌تراشی نمی‌کند و کارکنانی را که به نظر ترامپ مداخله‌جو هستند، اخراج می‌کند.
بنا بر این گزارش، جان بولتون و هربرت مک‌مستر هنگامی که مشاور امنیت ملی بودند در پی اجرای برنامه‌های خود بودند یا تلاش کردند برخی از تصمیم‌های هیجانی ترامپ را لغو کنند. اما اوبرایان برخلاف آنها یک توپ تخریب‌گر با خود به شورای امنیت ملی برده و رییس جمهوری را راضی نگه دارد که به کارشناسان اعتماد ندارد، به کارمندان دولتی مشکوک است و بر اساس هیجانات آنی‌اش عمل می‌کند.
به گزارش لاس آنجلس تایمز، اعضای سابق شورای امنیت ملی آمریکا معتقد هستند اقدامات اوبرایان در کاستن کارشناسان به توانایی کاخ سفید در تنظیم، ترمیم و هماهنگی سیاست‌های امریکا در حوزه‌های مختلف لطمه می‌زند. این در حالی است که ترامپ غالبا کارکنان حرفه‌ای را مانعی بر سر راه خود می‌بیند.
یک مقام سابق شورای امنیت ملی امریکا که جزو اخراجی‌هاست و خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت: ترامپ بدگمانی شدیدی دارد و تصور می‌کند که شورای امنیت ملی مملو از کسانی است که می‌خواهند او را تضعیف کرده و نمی‌خواهند سیاست‌هایش را در زمینه امنیت ملی اجرا کنند.
کارشناسان سیاست خارجی هشدار می‌دهند که حجم و سرعت برکناری‌هایی که اوبرایان انجام داده، باعث شده است که بخش قابل توجهی از کاخ سفید آماده پاسخگویی به بحران‌هایی مانند شیوع ویروس کرونا نباشد.
کارشناسانی که از نزدیک عملکرد شورای امنیت ملی را دنبال می‌کنند بر این باورند که ترامپ کمتر از هر رییس جمهوری به کارشناسان اعتماد و اتکا دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала