نماینده آمریکا در ناتو: طالبان برای مذاکره با دولت آمادگی نشان دهند

© Photoشکست امریکا در افغانستان آسیای مرکزی را به بی ثباتی تهدید میکند
شکست امریکا در افغانستان آسیای مرکزی را به بی ثباتی تهدید میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده آمریکا در پیمان اتلانتیک شمالی "ناتو" گفته است که طالبان برای مذاکره مستقیم با دولت افغانستان باید آمادگی های لازم خود را نشان دهند.

به گزارش اسپوتنیک، بیلی هاتسون نماینده امریکا در ناتو امروز چهارشنبه (23 دلو) در حاشیه نشست وزیران دفاع ناتو در بروکسل گفته که طالبان باید برای آغاز مذاکرات مستقیم با دولت افغانستان آمادگی نشان داده و برای آینده کشور خود از طریق صلح آمیز گام‌های جدی بردارند.

نشست وزیران دفاع ناتو امروز در بروکسل آغاز شده و قرار است فردا نیز ادامه یابد. در این نشست اوضاع امنیتی افغانستان به بحث گرفته می‌شود.

با این وجود، خانم هاتسون تاکید کرده که آغاز مذاکرات مستقیم طالبان با دولت افغانستان در موافقتنامه صلح امریکا و طالبان نیز شامل است و این گروه باید آمادگی خود را برای آغاز مذاکره بین‌الافغانی نشان دهد.

همزمان با این، ینس استولتنبرگ سرمنشی عمونی ناتو نیز تاکید کرده که موضوع جنگ افغانستان تنها از طریق سیاسی قابل حل است و طالبان باید بدانند که از طریق جنگ پیروز نخواهند شد.

 ترامپ خواهان پایان فوری جنگ در افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ خواهان پایان فوری جنگ در افغانستان شد

از سویی هم معاون سفیر امریکا در کابل گفته است که طالبان طرح کاهش خشونت با دولت افغانستان را پیشنهاد کرده و این گروه جزییات طرح‌شان را شریک خواهد کرد.

این در حالی است که گفتگوهای صلح افغانستان در دوحه وارد مرحله تازه ای شده و شام روز گذشته مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفونی با سران حکومت وحدت ملی، از پیشرفت های قابل توجه در مذاکرات دوحه خبر داده است.

هم اکنون زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در قطر در حال گفتگو با نمایندگان طالبان است. دو طرف دو روز پیش در مورد نتایج توافق صلح و اقدام‌های بعدی آن با وزیر خارجه قطر نیز دیدار کردند.

دو طرف در این دور مذاکرات روی میکانیزم طرح کاهش خشونت و چگونگی آغاز مذاکرات بین‌الافغانی گفتگو می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала