غنی: مقامات دولتی تنها یکبار حق حج رفتن را دارند

© Photo / ARGغنی: مقامات دولتی تنها یکبار حق حج رفتن را دارند
غنی: مقامات دولتی تنها یکبار حق حج رفتن را دارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور افغانستان می‌گوید که اشتراک مقام های دولتی در پروسۀ حج محدود شود و سهمیۀ حج ریاست جمهوری، به خانواده های شهدا، مجروحین و افراد بی بضاعت داده شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ارگ، محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان قبل از ظهر امروز نشستی را با مسوولین نهادهای دخیل در پروسۀ حج برگزار کرد و گفت که اشتراک مقام های دولتی در پروسۀ حج محدود شود و سهمیۀ حج ریاست جمهوری، به خانواده های شهدا، مجروحین و افراد بی بضاعت داده شود.

غنی: به خانواده‌های قربانیان حادثه ننگرهار زمین و سفر حج داده می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
غنی: به خانواده‌های قربانیان حادثه ننگرهار زمین و سفر حج داده می‌شود

در این نشست که در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد، آقای غنی گفت که پروسه حج نیازمند اقدامات سرتاسری، هماهنگ و برنامۀ منسجم می‌باشد و سال های قبل این پروسه قناعت بخش بوده و باید تلاش های بیشتر در این خصوص صورت گیرد.

وی ضمن تاکید بر رسیدگی به شکایات و چالش ها، پیداکردن راه حل ها و تامین شفافیت در پروسۀ حج، گفت که شرکت هوایی آریانا باید مشکل انتقال حجاج را حل کند و مقاماتی که یکبار به حج رفته اند، نباید بار دوم اجازۀ رفتن داشته باشند، همچنان اشتراک مقامات دولتی در این پروسه محدود شود و امتیازات خاص نیز در این عرصه باید از بین برود.

رئیس جمهور غنی گفت که در زمینه تامین حقوق حجاج، یک مقرره ترتیب گردد و یک گروه کاری توظیف شود تا گزارش واضح در خصوص اقدامات و آمادگی به منظور دریافت چالش ها و نیازمندی های پروسه حج ترتیب و ارائه نماید. وی افزود که از همین اکنون برای انتقال بهتر حجاج و ترتیبات خاص به منظور واکسین آنان روی دست گرفته شود، همچنان مشکلات حجاج زن بررسی و سهمیۀ آنان مشخص گردد.

رئیس‌جمهور افغانستان در اخیر سخنانش با تاکید بر این‌که، یک برنامۀ پنج ساله برای پروسۀ حج تدوین گردد، گفت که در این پروسه باید از امکانات دست داشته استفاده اعظمی صورت گیرد و همچنان ظرفیت موجود در قونسلگری افغانستان در شهر جده، مورد ارزیابی قرار گیرد و نقش آن در پروسه حج افزایش یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала