بزرگترین شرکت‌های اسرائيلی شامل "لست سیاه" سازمان ملل شدند

© Sputnik / Kristina Afanasyeva /  مراجعه به بانک تصاویر بزرگترین شرکت‌های اسرائيلی شامل "لست سیاه" سازمان ملل شدند
بزرگترین شرکت‌های اسرائيلی شامل لست سیاه سازمان ملل شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس جمهور اسرائيل، نشر "لست سیاه" شرکت‌های همکار با شهرک‌های یهودینشین در کرانه باختری، توسط اداره کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد را محکوم کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، رووین ریولین، رئيس جمهور اسرائيل، شامل‌شدن شرکت‌های همکار با شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری در "لست سیاه" کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد را محکوم نموده و گفته است که بزرگترین شرکت‌های اسرائيلی شامل این لست شده اند.

اسرائيل کار روی نقشه کرانه باختری در چوکات «معامله قرن» را آغاز کرد - اسپوتنیک افغانستان
اسرائيل کار روی نقشه کرانه باختری در چوکات «معامله قرن» را آغاز کرد

قبل از این کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد فهرست ۱۱۲ شرکتی را که با شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری داد و گرفت دارند را نشر کرده بود. از میان این شرکت‌ها، ۹۴ شرکت در اسرائيل و ۱۸ شرکت دیگر در شش کشور دیگر قرار دارند.

رئیس جمهور اسرائيل که در یک محفل در محل اقامتش سخنرانی داشت، خاطر نشان ساخت که در این لست، مهم‌ترین شرکت‌های اسرائیلی، منجمله بانک‌ها، شرکت‌های مخابراتی و انترنتی، و شرکت‌های زنجیره‌یی تجارتی شامل اند.

براساس خبرنامه نشرشده توسط دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری اسرائیل، ریولین گفته است: "وقتی شرکت‌های اسرائيلی در معرض خطر تحریم قرار داشته باشند، ما از آنها حمایت می‌کنیم. تحریم شرکت‌های اسرائيلی به موضوع صلح کمک نمی‌کند و اعتماد میان کشورها را تحکیم نمی‌بخشد".

رئيس جمهور اسرائيل افزوده است: "ما از تمام دوستان خود در سراسر جهان می‌خواهیم تا علیه این اقدام شرم‌آور که یادآور دوران تاریک تاریخ ما است، ایستاد شوند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала