یوناما: کمیسیون شکایات باید فیصله هایش را بیشتر توضیح دهد

© Wikipedia / Shahunamaدرخواست یوناما از کمیسیون شکایات انتخاباتی برای توضیحات بیشتر
درخواست یوناما از کمیسیون شکایات انتخاباتی برای توضیحات بیشتر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یوناما از کمیسیون شکایات انتخاباتی درخواست نموده است تا در مورد تمام فیصله های این کمیسیون بیشتر وضاحت دهند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، کمیسیون شکایات انتخاباتی اعلام کرد که  که تدامیچی یاماموتو عصر روز گذشته با اعضای رهبری کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی دیدار و خواهان وضاحت از سوی این کمیسیون در مورد فیصله های اخیرش به مردم و دسته های انتخاباتی شده است.

وی در این دیدار همکاری سازمان ملل و کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی را مهم خوانده و تاکید کرده که اعضای رهبری کمیسیون شکایات در پیوند به فیصله اخیر خویش برای تکت های انتخاباتی و نهادهای ملی و بین المللی ذیربط انتخاباتی توضیحات بیشتر ارایه کند تا سوء تفاهم ها رفع شود.

US Embassy in Kabul  - اسپوتنیک افغانستان
درخواست سفارت آمریکا از کمیسیون شکایات انتخاباتی در خصوص تصمیمات این کمیسیون

در همین حال، زهربیان شینواری، رییس کمیسیون شکایات اطمینان داده که تصامیم این کمیسیون بر بنیاد قانون، طرزالعمل ها و معیارهای بین المللی، به صورت بی طرفانه با هدف تامین شفافیت و عدالت انتخاباتی اتخاذ شده است.

قاسم الیاسی منشی و سخنگوی کمیسیون شکایات با اشاره به تصامیم کمیسیون شکایات خاطرنشان کرده که تصامیم کمیسیون پس از مطالعات تخنیکی و حقوقی همه جانبه شکایات و اعتراضات ثبت شده گرفته شده و معیار وضع شده برای ابطال و اعتباردهی آرا، تا حدودی رضایت کاندیدان را نیز فراهم کرده است.

این در حالی است که کیمسیون شکایت انتخاباتی به تاریخ 16 دلو فیصله هایش مبنی بر شکایات ثبت شده از سوی دسته های انتخاباتی را اعلان کرد و پس از چندین روز از این اعلان، بر اساس گزارش‌ها، این فیصله ها  تا هنوزبرای تطبیق به کمیسیون مستقل انتخابات نرسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала