ترامپ با جنگ افزارهای هسته ای خواهان جایزه صلح نوبل است

© Sputnikترامپ با جنگ افزارهای هسته ای خواهان جایزه صلح نوبل است
ترامپ با جنگ افزارهای هسته ای خواهان جایزه صلح نوبل است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده امریکا خود را شایسته جایزه صلح نوبل سال گذشته دانسته و از مسئولان این جایزه گله کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا به طور غیر منتظره اظهار داشت، که جایزه صلح نوبل سال گذشته به نامزد اشتباه اعطا شده است: او باید آن را برنده می شد.

چه خبر؟

دونالد ترامپ در اوهایو خطاب به هوادارانش گفت:- "من درباره جایزه صلح نوبل به شما خواهم گفت، درباره آن به شما می گویم. من معامله کردم، کشور را نجات دادم، و اکنون می شنوم که رهبر این کشور جایزه صلح نوبل را برای نجات کشور دریافت می کند. من گفتم: من در اینجا هیچکاره هستم. خوب شما می دانید، که این کار پیش از پیش برنامه ریزی شده بود. اما ما می دانیم و این اصلی ترین چیز است. اما من از یک جنگ بزرگ جلوگیری کردم، من مانع از جنگ شدم".

او درباره چه کسی صحبت می کند؟

اگرچه ترامپ کشوری را نجات نداده و نام برنده جایزه صلح نوبل را مشخص نکرده است، اما مشخص است که او درباره اتیوپی و نخست وزیر آن ابی احمد علی صحبت می کند.

ابی احمد علی نخست وزیر اتیوپی برنده ی جایزه صلح نوبل شد

احمد  43 ساله جوانترین رئیس کشوری افریقایی است. وی پس از استعفا سلف خود به دلیل ماهها تظاهرات ضد دولتی، در اپریل سال 2018 به ریاست جمهوری رسید.

آبی احمد علی چهره جوان سیاسی است که بخاطر پایان دادن به دو دهه جنگ و نزاع میان اتیوپی و اریتره نقش فعال در آوردن صلح میان این دو کشور شمال شرقی افریقا بازی کرده است. اما این نخست وزیر جوان دست به اصلاحاتی در زمینه تحکیم دموکراسی در اتیوپی نیز زده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала