ارتش سوریه: آماده پاسخ به حملات نیروهای اشغالگر ترکیه هستیم

© Sputnik / Mikhail Alaeddinارتش سوریه: آماده پاسخ به حملات نیروهای اشغالگر ترکیه هستیم
ارتش سوریه: آماده پاسخ به حملات نیروهای اشغالگر ترکیه هستیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای سوری به حملات خود در برابر تروریست‌ها در ادلب ادامه خواهند داد و پشتیبانی ترکیه از «تروریست‌ها» به جایی نخواهد رسید.
ترکیه خواستار همکاری ایران و روسیه برای کاهش کشمکش ها در ادلب شد - اسپوتنیک افغانستان
ترکیه خواستار همکاری ایران و روسیه برای کاهش کشمکش ها در ادلب شد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سانا، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای به تهدید رئیس‌جمهور ترکیه علیه نیروهای سوری واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، حکومت ترکیه به تنش‌آفرینی و نقض تمامیت ارضی سوریه و نقض قوانین بین‌المللی ادامه می‌دهد و تلاش دارد تا مانع پیشروی ارتش سوریه و شکست تروریست‌ها در ادلب و حلب شود.

فرماندهی ارتش سوریه همچنین اعلام کرد که دولت ترکیه نیروهای نظامی جدیدی را وارد منطقه کرده و به شکل گسترده مناطق مسکونی و نقاط حضور نظامیان سوریه را با توپخانه و موشک هدف قرار می‌دهد و این علاوه بر حمایت از تروریست‌ها برای اشغال اراضی سوریه است.

در ادامه در این بیانیه آمده است دولت ترکیه از غیر نظامیان بعنوان سپر انسانی بهره می‌برد و دست به جنایت و تخریب هدفمند زیرساخت‌های سوریه می‌زند.

ارتش سوریه در بخش دیگر بیانیه خود تأکید کرد که به حملات خود طبق «قانون اساسی» و «وظیفه ملی» خود علیه تروریست‌ها ادامه می دهد و آماده است تا به «تجاوزات نیروهای اشغالگر ترکیه» پاسخ دهد.

فرماندهی ارتش سوریه در پایان افزود: «تجاوزات ترکیه در حمایت از تروریست‌های تکفیری مسلح موفقیت‌آمیز نخواهد بود و مانع ارتش سوریه برای ادامه درگیری‌ها در استان‌های ادلب و حلب برای پاکسازی این مناطق از تروریست‌ها نخواهد شد.»

بیانیه ارتش سوریه پس از آن صادر می‌شود که «رجب طیب اردوغان» ساعاتی پیش با تهدید دوباره دولت سوریه گفت: «آن‌ها به علت هدف قرار دادن نظامیان ترکیه، هزینه سنگینی پرداخت خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала