شاهراۀ بین المللی دمشق- حلب آزاد می شود

© Sputnik / Andrey Stenin /  مراجعه به بانک تصاویر شاهراه دمشق
شاهراه دمشق - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قوای مسلح سوریه با نبرد های شدید مسیر شاهراه بین المللی دمشق- حلب را آزاد و بروی ترافیک باز می کند.

به گزارش اسپوتنیک، قطعات اردوی سوریه با ادامه پیشروی های خود در حاشیه آزاد نمودن شاهراه بین المللی دمشق- حلب که در جنوب شهر حلب واقع شده است، دو شهرک جدید را به تصرف خود درآورده و بر این مسیر تسلط پیدا کردند.

تانک های  ترکیه در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
درگیری شدید بین نیروهای ترکیه و سوریه

منابع نظامی اعلام کردند که اردوی سوریه ظهر امروز پس از درگیری با تروریست های جبهه النصره و متحدانش، شهرک های خربه جزرایا و قناطر را در حومه غربی شاهراه دمشق-حلب آزاد کرد.

این منابع نظامی ادامه دادند که شهرک های قناطر و خربه جزرایا اهمیت استراتژیکی داشته چرا که در جنوب شرقی شهر اتارب که یکی از پایگاه های گروه القاعده در منطقه محسوب می شود قرار دارد، همچنین باعث تسخیر شاهراه ادلب – حلب شده توسط نیروهای سوریه میشود که به نوبه خود راه را برای آزادی شهر اتارب هموار می کند.

اردوی سوریه با آزادی شهرک های قناطر و خربه جزرایا که یکی از خطوط اصلی حمایتی تروریست های القاعده بین حلب و ادلب در شمال غرب سوریه را به شدت تهدید می کند.

گفتنی است اردوی سوریه در حال نزدیک شدن به آزادی جاده بین المللیM5 می باشد که سرحدات سوریه و اردن در جنوب این کشور را به سرحدات ترکیه در شمال متصل می کند.

 جنگ های داخلی به کمک کشور های غربی و عربی در سوریه از مارچ 2001 بدین سو ادامه دارد. بر اساس گزراشات سازمان ملل متحد، در این مدت 220 هزار تن کشته شده اند. مذاکرات بر سر حل این بحران، در آستانه و ژینو برگزار می‌شود. امریکا از سال 2014 در خاک سوریه، بدون موافقت دولت این کشور، در برابر داعش عملیات نظامی راه‌اندازی می‌کند. روسیه از سپتامبر 2015 بدین سو بر اساس درخواست رسمی دمشق بر علیه گروه تروریستی داعش عملیات نظامی اجرا می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала