واکنش روسیه به تشدید اوضاع در ادلب سوریه

© Sputnik / Evgeniya Novozhenova /  مراجعه به بانک تصاویر قصر کرملین مسکو
قصر کرملین مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کرملین از تشدید اوضاع در ادلب سوریه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز دوشنبه اظهار داشت، که مسکو نگران تشدید وضعیت در ادلب سوریه است.

وی در پاسخ به سوال مربوطه به خبرنگاران گفت: "ما همانند گذشته نگران (اوضاع در سوریه) هستیم.

محمد جواد ظریف وزیر  امور خارجه ایران  - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی ایران برای تسهیل روابط بین سوریه و ترکیه

عنقریب مذاکرات مقامات روسیه و ترکیه در رابطه با وخیم تر شدن اوضاع در ادلب سوریه در انقره جریان دارد. همانطور که پیشتر در وزارت امور خارجه روسیه ذکر شد، ارتش روسیه و ترکیه اقدام دیگری را برای آغاز رژیم سکوت انجام دادند ، اما تروریست ها فقط حملات آنها را شدت بخشیدند که در نتیجه ، متخصصین نظامی فدراسیون روسیه و ترکیه کشته شدند. ارتش سوریه در مقابل افراط گرایان تلافی کرد و در 5 فبروری شهر سارکیب در شرق ولایت ادلب را تحت کنترول گرفت.

باید تذکر داده که به تاریخ 3 فبروری ، مواضع سربازان ترکیه در مجاورت سارکیب تحت حملات نیروهای سوریه قرار گرفت که باعث کشته شدن 5 سرباز ارتش و سه پرسنل غیرنظامی شد. به گفته انقره ، ارتش سوریه قبل از محل استقرار نیروهای ترکیه مطلع شد. در همان روز، طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت كه طیارات و نیروهای توپچی ترکیه در پاسخ به آنچه اتفاق افتاده بود، به 40 هدف در ادلب حمله كرد. مركز آشتی احزاب متخاصم در سوریه خاطرنشان كرد: سربازان تركی روز دوشنبه شب در اثر اصابت گلوله نیروهای دولتی افتادند، زیرا طرف ترکیه به روسیه نسبت به حرکات خود هشدار نداد.

جنگ های داخلی به کمک کشور های غربی و عربی در سوریه از مارچ 2001 بدین سو ادامه دارد. بر اساس گزراشات سازمان ملل متحد، در این مدت 220 هزار تن کشته شده اند. مذاکرات بر سر حل این بحران، در آستانه و ژینو برگزار می‌شود. امریکا از سال 2014 در خاک سوریه، بدون موافقت دولت این کشور، در برابر داعش عملیات نظامی راه‌اندازی می‌کند. روسیه از سپتامبر 2015 بدین سو بر اساس درخواست رسمی دمشق بر علیه گروه تروریستی داعش عملیات نظامی اجرا می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала