پیش بینی اوج گسترش ویروس کشنده چینایی

© REUTERS / China Dailyپیش بینی اوج گسترش ویروس کشنده چینایی
پیش بینی اوج گسترش ویروس کشنده چینایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محققان دانشکده بهداشت و بیماری‌های گرمسیری لندن زمان اوج گسترش ویروس کرونا را پیش‌بینی کردند.
دادخواست مادر لی ونلیانگ پزشک چینایی از مقام های این کشور - اسپوتنیک افغانستان
دادخواست مادر لی ونلیانگ پزشک چینایی از مقام های این کشور

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، دانشمندان دانشکده بهداشت و بیماری‌های گرمسیری لندن اوج گسترش ویروس کشنده کرونا را برای نیمه دوم فیبروری پیش بینی کرده‌اند.

احمد کوخارسکی، یکی از کارشناسان این دانشکده با تاکید بر اینکه تعیین زمان دقیق اوج گسترش ویروس کرونا دشوار است، گفت:- "براساس داده‌های موجود می توان فرض کرد که در اوج این بیماری در ووهان، حدود ۵ درصد از ساکنان شهر بیمار شوند و این یعنی تقریباً ۵۰۰ هزار نفر".

یادآوری می کنیم، که برای نخستین بار درباره این بیماری لی ونلیانگ پزشک چینایی هشدار داد و اما توسط پولیس وادار به سکوت شد. البته این پزشک پس از یک هفته در نتیجه این مبتلا شدن به این بیماری جان باخت.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در چین آغاز شد، علاوه بر ۳۰ ولایت و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله امریکا، استرالیا، تایلند، مالزیا، کوریای جنوبی، جاپان، کانادا، سویدن، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است. کانون اصلی این بیماری، ولایت «هوبئی» و مرکز آن «ووهان» است. دوره کمون یا نهفتگی نسبتاً طولانی این بیماری تنفسی مرگبار بین چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علائمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала