نیروهای امریکا از عراق خارج می شود

© AFP 2023 / Ahmad Al-Rubayeنیروهای امریکا از عراق خارج می شود
نیروهای امریکا از عراق خارج می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قیس خزعلی: امریکا زمان خروج نیروهایش از عراق را ابلاغ کرده است.

اسپوتنیک به نقل خبرنگاران جوان، منشی عمومی عصائب اهل الحق عراق گفته است که امریکا در نامه‌ای محرمانه به بغداد تضمین کرده است که در موعدی مشخص نیروهایش را از عراق خارج خواهد کرد.

امریکا نخست عراق و سپس سوریه را ترک می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
امریکا نخست عراق و سپس سوریه را ترک می‌کند

قیس خزعلی، منشی عمومی عصائب اهل الحق در مصاحبه با شبکه العهد عراق اعلام کرد که واشنگتن در نامه محرمانه به درخواست عراق درباره خروج نیرو‌های امریکا، اعلام کرده است که تا یک سال و دوماه آینده و احتمالا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری امریکا نیروهای خود را از عراق خارج می نماید.

قیس خزعلی با اشاره به اینکه تصمیم گیری‌های امریکا تابع منافع اسرائیل است تاکید کرده که، چون این وعده امریکا غیررسمی است، طرف عراقی به آن اعتماد ندارد.

منشی عمومی عصائب اهل الحق باری دیگر خواستار خروج عاجل و بدون تاخیر نیرو‌های امریکا از عراق شده افزود: «برای محمد توفیق علاوی نخست وزیر مکلف شرط گذاشته شده است که باید برای تضمین قطعی خروج نیرو‌های امریکایی از عراق تلاش کند و این شرط مردم عراق و فرد فرد آن‌ها است».

وی پیش از این نیز ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را شکست استراتیژی امریکا در منطقه دانست و تاکید کرد پاسخ نظامی به امریکا همچنان پابرجاست.

باید افزود پس از اقدام آمریکا در ترور شهید سردار قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی مهندس در بغداد، پارلمان عراق با تصویب یک قانون دولت این کشور را به اخراج نیرو‌های آمریکایی موظف کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала