دانشمندان از امن‌ترین مکان‌ ها در شهرهای بزرگ نام بردند

© Fotolia / Sborisovدانشمندان از امن‌ترین مکان‌ ها در شهرهای بزرگ نام بردند
دانشمندان از امن‌ترین مکان‌ ها در شهرهای بزرگ نام بردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان دانشگاه پنسیلوانیا امریکا امن‌ترین مکان‌ها در شهرهای بزرگ را که در آنها میزان ذرات آلاینده کمتر در هوا وجود دارد، نام بردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فیز دات ارگ، دانشمندان دانشگاه پنسیلوانیا ایالات متحده امریکا امن‌ترین مکان‌ ها را در شهرهای بزرگ که در آن میزان ذرات آلاینده کمتر در هوا وجود دارد، نام بردند که شامل سقف‌ها و جاده‌های فرعی ساختمان‌ها است.

معرفی امن ترین کشورهای جهان برای مسافرت - اسپوتنیک افغانستان
معرفی امن ترین کشورهای جهان برای مسافرت

محققان یک تاسیسات آیرودینامیکی را ایجاد کردند که جریان هوا در مناطق شهری را شبیه سازی می‌کند. دانشمندان برای ایجاد موانعی که باد را در ارتفاعات کم تداخل کرده و همچنان برای ایجاد تلاطم (درختان و ساختمان‌ها) از مقوا و قطعات سازنده پلاستیک استفاده کردند. و همچنان برای مرطوب کردن از اولتراسونیک به‌عنوان منبع آلودگی (به‌خاطر که ذرات جامد موجود در هوا اغلب با قطره‌های آب پوشانیده می‌شوند) استفاده شده است.

از داده‌های که به‌دست آمده در جریان آزمایش برای تهیه یک مدل رایانه که از آن استفاده شد. کمترین غلظت ذرات در پشت بام‌ها در نمای ساختمان‌های موجود و همچنان در قسمت‌های بادپناه پیدا شده است(جریان ذرات عمود بر جاده است) که به ایجاد قوانین ایمنی جدید برای عابران پیاده هنگام انتشار تصادفی آلاینده ها کمک می‌کند و رودوی‌ های هوای جدید باید در بخش‌های پشت بام به دور از جاده‌های شهر نصب شوند.

هوای آلوده شهری یکی از عوامل اصلی در ایجاد بیماری‌های مزمن و سرطان و همچنان مرگ زودرس است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала