داستان ها در مورد خطرات قهوه رد شد

© Fotolia / Djch داستان ها در مورد خطرات قهوه رد شد
  داستان ها در مورد خطرات قهوه رد شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متخصص چای و قهوه اسطوره ها و شایعات در مورد خطرات ناشی از نوشیدن قهوه را رد نمود.

به گزارش اسپوتنیک، الیزاوتا تیخانووا؛ کارشناس کشاورزی و متخصص چای و قهوه در مصاحبه‌ای ابراز داشت که نوشیدن مقادیر متوسط قهوه در روز هیچگونه خطری را متوجه بدن نساخته و این نوشیدنی فاقد مواد سمی برای ارگانیسم است.

به گفته وی، میزان کالری یک پیاله قهوه بدون قند، شیر و سایر مواد اضافی تقریباً صفر است. این در حالی‌است که احساس افزایش انرژی فقط از طریق تأثیر کافئین حاصل می شود.

متخصص می‌گوید، قهوه در بدن تأثیر بیشتری نسبت به چای دارد. قهوه، به مدت هشت ساعت بدن را تحت تأثیر قرار می دهد، دارای یک اثر توزیع شده است. در حالی که نوشیدنی دوم "چای" به مدت دو ساعت بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد،  تأثیر قهوه در مقایسه با چای به مراتب قوی تر است. برای کودکان بهتر است از دادن قهوه خالص صرف نظر کرد؛ زیرا در دوره ای که بدن در حال رشد و نمو می‌باشد، ممکن است انحرافاتی صورت گیرد که در آینده برای کودک خطرناک ثابت شود.

قهوه چگونه با افسردگی مبارزه میکند؟ - اسپوتنیک افغانستان
خطرات ناشی از نوشیدن قهوه

 متخصص می‌گوید؛ دانه های قهوه حاوی ویتامین ها و همچنین بسیاری از عناصر کمیاب مورد نیاز بدن است. وی خاطرنشان کرد: هنگام سرخ کردن دانه های قهوه بسیاری از خواص مفید از بین می رود، اما ویتامین های گروه B حفظ میشوند.

به گفته وی پس از نوشیدن قهوه خوردن یک دانه سیب باعث جذب خوبتر ویتامین " سی" در بدن می‌شود.

 پیش از این دانشمندان آمریکایی و اسپانیایی ثابت کرده اند که قهوه در مبارزه با چاقی کمک می کند. در نتیجه مطالعه مشخص شد که کافئین افزایش وزن و تولید کلسترول را محدود می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала