اختلاف نظر سیاست‌مداران آمریکایی در مورد خروج نیرو ها از افغانستان

© AFP 2023 / Romeo Gacad اختلاف نظر سیاست‌مداران آمریکایی در مورد خروج نیرو ها از افغانستان
 اختلاف نظر سیاست‌مداران آمریکایی در مورد خروج نیرو ها از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سناتور دموکرات و از رقبای انتخاباتی دونالد ترامپ،خواستار خروج فوری نیروهای آمریکایی از افغانستان شده است، در حالی که جو بایدن از نامزدان دیگر انتخابات معتقد است که خروج کامل سربازان آمریکایی از افغانستان سبب می‌شود که در منطقه بی ثباتی حکمفرما شود.

به گزارش اسپوتنیک، الیزابت وارن؛ سناتور دموکرات و یک تن از رقبای دونالد ترامپ در انتخابات آینده آمریکا در سخنانی ابراز داشت که نیروهای کشورش بهتر خواهد بود هرچه سریع‌تر از افغانستان خارج شوند.

او در گفتگو با تلویزیون ABC آمریکا خواستار خروج فوری نیروهای آمریکایی از افغانستان شده و گفته‌است که ادامه جنگ در افغانستان وضعیت را وخیم‌تر خواهد ساخت.

این سناتور دموکرات افزوده‌است که هیچ‌کس نمی‌داند راه برون‌رفت و پایان‌دادن به این جنگ چگونه است و هیچ‌کس عاقبت آن را نمی‌داند؛ اما اگر این جنگ تا ده سال دیگر ادامه پیدا کند وضعیت بدتر از اکنون خواهد بود.

طالبان به ترامپ: افغانستان را رها کنید - اسپوتنیک افغانستان
طالبان به ترامپ: افغانستان را رها کنید

این در حالی است که جو بایدن؛ معاون پیشین ریاست جمهوری آمریکا و نامزد ریاست جمهوری این کشور خواستار تداوم ماموریت نیروهای آمریکایی در افغانستان شده و تاکید کرده که خروج این نیروها سبب نا امنی در منطقه می‌شود.

جو بایدن در واکنش به اظهارات الیزابت وارن در یک همایش انتخاباتی در ایالت نیوهمپاشیر آمریکا هشدار داد که خروج کامل سربازان آمریکایی از افغانستان سبب می‌شود که در منطقه بی ثباتی حکمفرما شود.

او گفته‌است که نیروهای ما هنگام خروج از عراق شرم سار بودند؛ در حالی که کردها می‌خواستند که این نیروها در آنجا باقی بمانند.

پیش از این دونالد ترامپ؛ رییس جمهوری آمریکا نیز در سخنرانی سالانه خود در کنگره ایالات متحده گفت که تلاش دارد تا به طولانی‌ترین جنگ آمریکا در افغانستان پایان داده و نیروهای آمریکایی را به کشورشان برگرداند.

آقای ترامپ افزود: «من در پی آن نیستم که صدها هزار نفر از مردم افغانستان که خیلی از آن‌ها بی‌گناه هستند را بکشم. این همچنین کار ما نیست که به عنوان نیروی پولیس کشورهای دیگر عمل کنیم.»

او همچنین به گفتگوهای صلح با طالبان اشاره کرد و تاکید کرد که ایالات متحده امریکا باید شرایط خروج سربازان آمریکایی از افغانستان را ایجاد کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала