نمایشگاه آثار "سید زمر" نقاش ورزیده افغان در الابوگای تاتارستان

© @sputnil/نمایشگاه آثار "سید زمر" نقاش ورزیده افغان در الابوگای تاتارستان
نمایشگاه آثار سید زمر نقاش ورزیده افغان در الابوگای تاتارستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایشگاهی اختصاصی شامل بیش از 50 اثر نقاش ورزیده کشور- سید زمر که با نام و کار های خلاقانه وی جامعه افغان های روسیه و جوامع هنری این کشور آشنایی کامل دارند، اخیرا در شهر "الابوگای تاتارستان" برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک، در تاریخ 6 فبروری، نمایشگاهی از آثار نقاشی  و کارهای گرافیکی سید زمر، نقاش ورزیده و چیره دست افغان، عضو افتخاری آکادمی بین المللی فرهنگ و هنر، عضو صندوق بین المللی هنر، عضو اتحادیه هنرهای اوراسیا و شرکت کننده XIV مین سمپوزیوم هنری بین المللی در زمینه هنرهای معاصر، در موزیم  دولتی - قومی هنرهای مدرن شهر الابوگای تاتارستان تحت عنوان "برنامه ریزی عروسی" برگزار شد.  

 در این نمایشگاه بیش از پنجاه اثر گرافیکی و نقاشی آقای زمر به نمایش گذاشته شد که در آن نقاش افغان اندیشه های خود درباره وطن، تاریخ و سنت های سرزمین‌اش منعکس نموده است. هنرمند با الهام از زیبایی و هماهنگی جهان، میراث فرهنگی و معنوی اجداد خود را با کمک هنرهای زیبا ، خطاطی و شعر آشکار نموده است.

© @Sputnikنمایشگاه آثار "سید زمر" نقاش ورزیده افغان در الابوگای تاتارستان
نمایشگاه آثار سید زمر نقاش ورزیده افغان در الابوگای تاتارستان  - اسپوتنیک افغانستان
نمایشگاه آثار "سید زمر" نقاش ورزیده افغان در الابوگای تاتارستان

سید زمر در سال 1964 در شهر کابل (افغانستان) در خانواده ای روشنفکر به دنیا آمد.

وی از کودکی به نقاشی علاقه و دسترسی داشت و 3 سال در یک مدرسه ویژه هنری تحصیل کرد.

  سید زمر جوایز اول و دوم را در بخش گرافیک از وزارت اطلاعات و فرهنگ انزمان و بر علاوه جوایز و تقدیرنانه های فراوان از ادارات مختلف دریافت داشته بود. اودر سال های 1983 – 1987 در خانه علم و فرهنگ شوروی وقت  نزد استادان روسی، به فراگیری هنر نقاشی پرداخت و در سال 1987 برای کسب تحصیلات عالی به مسکو آمد و شامل اکادمی هنر — بنام سوریکوف شد و در سال 1994 این موسسه معتبر را به درجه ماستری به پایان رسانید.

 وی همچنین در کشور آبایی خود برای مجلات و روزنامه های جوانان ، وزارت زراعت ، کمیته مرکزی جوانان و اتحادیه هنرمندان افغانستان ، نقاشی ها و کارهای گرافیکی ایجاد کرده بود.

نقاشی های وی در موریم مرکزی، موزیم ارتش و موزیم جوانان افغانستان به نمایش گذاشته شده است.

در حال حاضر اقای نقاش مستعد سید زمر، در حومه مسکو — شهرک پروتوینو با همسر و دو فرزند خود زندگی مینماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала