آمریکا قصد دارد جهانیان را شانتاژ را کند؟

© Sputnik / Ruben Sprich آمریکا قصد دارد جهانیان را شانتاژ را کند؟
 آمریکا قصد دارد جهانیان را  شانتاژ را کند؟  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده آمریکا با تصمیم خروج از یکی از توافقات سازمان جهانی تجارت ؛ تصمیم گرفته است جهان را شانتاژ کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازBloomberg مقامات آمریكا تصمیم گرفتند با خروج احتمالی از یكی از توافق های سازمان تجارت جهانی (WTO)   جهان را شانتاژ كنند. این توافق مربوط به قوانین خرید های دولتی آمریکا است.

این توافق نامه، که واشنگتن از آن  ناراضی است، کشورهای شرکت کننده را موظف می کند تا بازار خرید و فروش عمومی خود را برای شرکت های خارجی باز کنند و آن را رقابتی تر کنند. دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا معتقد است كه این امر خلاف منافع ملی آمریکا است.

خروج ترامپ از سازمان تجارت جهانی - اسپوتنیک افغانستان
خروج ترامپ از سازمان تجارت جهانی

خاطرنشان می شود که کل حجم خریدها ، که بر اساس این توافق نامه اختلاف نظر در مورد آن موجود است ، 1.7 تریلیون دالر است. خروج ایالات متحده از این توافق می تواند به عدم اطمینان در بازار خرید و فروش های دولتی ایالات متحده که (حدود 837 میلیارد تخمین زده شود) منجر شود و شرکت های خارجی را بترساند.

پیش از این دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا اعلام کرده بود که در صورت نیاز این کشور می تواند از سازمان تجارت جهانی خارج شود. بر اساس گفته های ترامپ، قوانین سازمان تجارت جهانی، تنها به دیگر کشورها کمک می کند تا از آمریکا برای رسیدن به اهداف خودشان استفاده کنند.

کارشناسان اقتصادی بر این عقیده هستند که خروج آمریکا از سازمان تجارت جهانی می تواند تاثیر منفی بر تجارت جهانی داشته باشد و همچنین می تواند کشورهای دیگر را تحریک کند که به پیروی از آمریکا از این سازمان خارج شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала