واکنش تمسخر آمیز پمپئو به پاره شدن متن سخنرانی ترامپ درکنگره

© REUTERS / JOSHUA ROBERTSواکنش تمسخرآمیز پمپئو به پاره شدن متن سخنرانی ترامپ در کنگره
واکنش تمسخرآمیز پمپئو به پاره شدن متن سخنرانی ترامپ در کنگره - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اقدام جنجالی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هنگام پاره کردن کپی از متن سخنرانی سالانه دونالد ترامپ مورد تمسخر قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، بامداد امروز ترامپ سومین سخنرانی سالانه خود را در کنگره آمریکا ارائه داد. او در ابتدای این سخنرانی در اقدامی که رسانه‌های آمریکایی آن را «عمدی» توصیف کرده‌اند، هنگام ارائه کپی متن سخنرانی خود، از دست دادن با رئیس مجلس نمایندگان امتناع کرد. پلوسی هم در پایان سخنرانی در حرکتی که نشان‌دهنده ناراحتی و اعتراض او بود، کپی متن سخنرانی او را مقابل دوربین ها پاره کرد.

 نانسی پلوسی هنگام خروج از کنگره پس از سخنرانی ترامپ، در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره علت پاره کردن متن سخنرانی رئیس جمهوری آمریکا گفت: این مودبانه‌ترین کاری بودکه می‌شد در پاسخ به حرف‌ها و اقدامات ترامپ انجام داد.

این در حالی است که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا هم در واکنش به این اقدام نانسی پلوسی تصویری از انیمیشن آمریکایی "خانواده سیمپسونها" را منتشر کرد.

تصویری که پمپئو منتشر کرده یکی از شخصیتهای این انیمیشن به نام "لیزا سیمپسون" را نشان می‌دهد که با چشمانی اشک‌بار در حال پاره کردن یک برگه کاغذ است.

این تصویر برداشته شده از یکی از قسمتهای این انیمیشن به نام "خانم لیزا به واشنگتن می‌رود" است. این کاراکتر در این قسمت متن یک مقاله خود با موضوع "ارزشهای ‌آمریکایی" را بعد از مشاهده رشوه‌خواری یک نماینده فاسد کنگره آمریکا و از دست دادن اعتقادش به دموکراسی پاره می‌کند.

 علاوه بر کاخ سفید چند جمهوریخواه ارشد کنگره نیز به پلوسی حمله کرده و کارهای او را "مفتضح" و "حقیر" خواندند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала