لاوروف: ترکیه به تعهداتش درباره ادلب سوریه پایبند نیست

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: ترکیه به تعهداتش درباره ادلب سوریه پایبند نیست
لاوروف: ترکیه به تعهداتش درباره ادلب سوریه پایبند نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه از ترکیه به خاطر فرستادن نیرو به سوریه انتقاد کرد.
کشته و زخمی شدن سربازان ترکیه در ادلب سوریه   - اسپوتنیک افغانستان
کشته و زخمی شدن سربازان ترکیه در ادلب سوریه

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، از عدم پایبندی دولت ترکیه به تعهداتش در ذیل توافقات سوچی و آستانه انتقاد کرد و گفت، که انقره تروریست‌ها را به لیبیا منتقل می‌کند.

لاوروف، از ترکیه خواست با جدیت توافق‌ سوچی در مورد ولایت ادلب سوریه را که خواهان جداسازی تروریست‌ها از مخالفان میانه‌رو در این ولایت است، را اجرا کند.

وزیر امور خارجه روسیه درباره انتقال عناصر تروریست از سوریه به لیبیا نیز گفت:-‌ "صدها پیکارجو از منطقه کاهش تنش ادلب سوریه به منظور مشارکت در درگیری‌های لیبیا، به این کشور منتقل شده‌اند".

سرگئی لاوروف درباره حمله ارتش سوریه به مواضع ارتش ترکیه طی این هفته که منجر به کشته شدن هفت نظامی این کشور شد، نیز اظهار داشت که مسکو تحرکات ارتش ترکیه را نتوانست به ارتش سوریه ابلاغ کند و این قصور از سمت ترکیه بود؛ چرا که این کشور روسیه را در جریان این تحرکات قرار نداده بود.

پیش از این، لاوروف با چاووش اغلو وزیر امور خارجه ترکیه طی یک مکالمه تیلیفونی درباره حل و فصل درگیری در سوریه و با توجه به اوضاع کنونی در ادلب بحث و گفتگو کرده بودند.

یادآوری می کنیم، که ارتش سوریه طی نزدیک به یک ماه، در واکنش به عدم پاییبندی عناصر ترویستی و ترکیه به آتش‌بس در ادلب، عملیاتی را آغاز کرده و توانسته است،دومین شهر بزرگ این ولایت یعنی «مَعرة النُعمان» و شهرک «خان‌طومان» را به همراه ۲۰ روستا و شهر دیگر در غرب ولایت حلب آزاد کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала