کرزی: عملیات های نظامی آمریکا در افغانستان باید متوقف شود

© Photo / Hamid Karzai fbزلمی خلیلزاد و حامد کرزی
زلمی خلیلزاد و حامد کرزی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور سابق افغانستان از نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور خواست که به عملیات های نظامی خود در خاک افغانستان پایان دهند و حملات خود را متوقف کنند.

به گزارش اسپوتنیک، حامد کرزی، رئیس جمهور سابق افغانستان در دیدار با زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان و راس ویلسون، سرپرست سفارت آمریکا در کابل خواستار توقف عملیات های نظامی آمریکا در افغانستان شد.

رئیس جمهور سابق افغانستان از نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور خواست که به عملیات های نظامی خود در خاک افغانستان پایان دهند و حملات خود را متوقف کنند.

کرزی همچنین خواستار سرعت و جدیت در روند صلح شد و ابراز امیدواری کرد که هرچه زودتر خشونت و جنگ در افغانستان پایان یافته و روند گفتگوی صلح به یک نتیجه مثبت برسد.

حامد کرزی رییس جمهور سابق افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
کرزی: مردم از برادرکشی و خونریزی های درازمدت خسته شده اند

رئیس جمهور سابق افغانستان تاکید کرد که نیاز است تلفات غیر نظامیان در افغانستان کاهش یابد.

زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در روند صلح افغانستان نیز در این دیدار گفت که در زمینه مذاکرات صلح به یک دستاورد دست یافته و ابراز امیدواری کرد که روند مذاکرات آمریکا با طالبان در قطر به یک نتیجه مثبت برسد.

این در حالی است که ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان و ایالات متحده، بر «کاهش خشونت» و «آتش‌بس» نیز دیدگاۀ واحدی ندارند.

ریاست‌جمهوری افغانستان، برقراری آتش‌بس را از سوی طالبان پیش شرط گفت‌وگوهای صلح گفته‌است، اما مقام‌هایآمریکایی گفته‌اند که حتا کاهش خشونت‌ها از سوی طالبان که در نهایت منجر به آتش‌بس شود نیز پذیرفتنی خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала