چین: وحشت پراکنی آمریکا در مورد "کرونا ویروس" ادامه دارد

© AP Photo / Ng Han Guanچین: وحشت پراکنی آمریکا در مورد "کرونا ویروس" ادامه دارد
چین:  وحشت پراکنی آمریکا در مورد کرونا ویروس ادامه دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه چین با انتقاد از اینکه آمریکا از ابتدای شیوع ویروس کرونا در حال ایجاد فضای رعب و وحشت است، افزود: این کشور تا کنون هیچ کمکی به ما نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد آمریکا ترس از ویروس کرونا را در جهان منتشر می‌سازد.

ایالات متحده نه تنها از کمکهای چشمگیری به چین در مقابله با نوع جدید کروناویروس ارائه نکرد ، بلکه برعکس، اقداماتی را انجام داد که  باعث ایجاد ترس و وحشت در سراسر جهان شد.

گنگ گفت: آمریکا اولین کشوری بود که مردمش را از ووهان فراخواند و سفر همه هواپیماهایش را به چین متوقف کرد. آمریکا همچنین نخستین کشوری بود که ممنوعیت سفر چینی‌ها به شهر‌های آمریکا را اعمال کرد. آمریکا به هیچ وجه به ما کمک نمی‌کند و در این زمینه ( ایجاد وحشت ئ ترساندن از ویروس کرونا) زیاده روی می‌کند.

وی افزود: ما امیدواریم که سایر کشور‌ها تصمیمات خود را بر اساس استدلال‌های علمی اتخاذ کنند. بستن مرز‌ها کاملاً بی فایده است.

مقامات چینی پیش از این اعلام کردند در تخلیه اتباع خارجی از ووهان همکاری می‌کند.

ویروس کرونا بیش از سارس که 17 سال پیش شیوع یافت، تلفات داشته است. به گفته مقامات چینی این ویروس تاکنون جان 361 تن را گرفته است و بیش از 17 هزار نفر را مبتلا کرده است.

دولت چین که پیش از این نیز از مواضع مقامات آمریکایی درباره ویروس کرونا ابراز ناراحتی کرده بود، پیشنهاد کمکهای واشنگتن برای مقابله با این بیماری را نپذیرفت.

پکن همچنین از اظهارات «غیردوستانه» مقام‌های واشنگتن در زمینه مبارزه با ویروس کرونا انتقاد کرده و آن را برخلاف حسن‌نیت دانست.

وزیر تجارت آمریکا در اظهارنظری جنجالی گفته بود، شیوع ویروس کرونا باعث بازگشت شغل و سرمایه به آمریکائیها خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала