تشخیص ویروس کرونا در 20 تن از مسافران تازه وارد چین به فرانسه

© Sputnik / Vladimir Smirnov /  مراجعه به بانک تصاویر تشخیص ویروس کرونا در 20 تن از مسافران تازه وارد چین به فرانسه
تشخیص ویروس کرونا در 20 تن از مسافران تازه وارد چین به فرانسه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت فرانسه اعلام کرد که در نزد 20 تن از افرادی که تازه از چین وارد این کشور شده اند ویروس کرونا تثبیت شده است.

به گزارش اسپوتنیک، آگنس بوزن، وزیر صحت فرانسه اخیرا اعلام نموده است که حدود 20 مسافری که تازه از چین به این کشور پرواز نموده اند، به دلیل تشخیص علائم ابتلا به  ویروس کرونا تحت نظارت جدی  پزشکی گرفته شده اند.

پیش ازاین مقامات فرانسوی اعلام نمودند که در پی شیوع ویروس کرونا در چین، شهروندان خود را از شهر ووهان و سائر شهر های چین خارج می‌کند.

گزارش شده که هواپیمای دوم فرانسوی ، روز یکشنبه از ووهان چین در فرودگاه ایترس در جنوب فرانسه فرود آمد. این هواپیما حامل 264 تن شهروندان 30 کشور جهان بود. تمام ورودی ها به مدت دو هفته در قرنطینه قرار دارند.

  پیشنهاد جالب رهبر بودائیان برای مقابله با کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
پیشنهاد جالب رهبر بودائیان برای مقابله با کرونا ویروس

گفته می‌شود که در مجموع از جمله این افراد 124 نفر تا کنون به کشور های شان پرواز نموده اند. پزشکان علائم احتمال این بیماری را در 36 نفر ثبت کردند ، اما 16 نفر از آنها به پس از معاینات دوباره، به کشور های شان منتقل شدند.

 این در حالیست که مقامات دولتی چین اعلام کرد شمار کل جان باختگان ویروس کشنده کرونا به 360 نفر افزایش یافته است.

در شهر ووهان که مرکز هوبه و منشا شیوع این بیماری است 41 مرگ جدید گزارش شده است. در مجموع در این شهر از زمان آغاز بحران 265 نفر به دلیل ابتلا به کرونا کشته شده‌اند.

ویروس جدید کرونا هر ساعت دو قربانی می‌گیرد. شمار تلفات در چین به 304 نفر و شمار مبتلایان به این ویروس کشنده به حدود 15 هزار نفر رسیده است.

این در حالی است که اولین مرگ ناشی از کرونا در خارج از چین در فیلیپین ثبت شده و در برخی کشور‌های اروپایی از جمله فرانسه، ایتالیا آلمان و همچنین آمریکا وضعیت اضطراری اعلام شده است.

بانک مرکزی چین روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد 156 میلیارد یورو به حمایت از اقتصاد این کشور که تحت تاثیر پیامد‌های شیوع ویروس کرونا با مشکلات زیادی مواجه شده است، اختصاص می‌دهد.

ویروس کرونا که چندی پیش ناشناخته بود نخستین بار در اواخر ماه دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان مشاهده شد، اما به سرعت به شهر‌های دیگر چین نیز گسترش یافت.

تا کنون در مورد ویروس کرونا اطلاعات زیادی در دست نیست و هنوز واکسنی برای پیش‌گیری از آن درست نشده است. یک بیمارستان وابسته به دانشگاه ووهان و موسسه ویروس‌شناسی آکادمی علوم چین در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اند که ویروس کرونا به جز "عفونت قطره‌ای" از طریق مدفوع نیز منتقل می‌شود.

ابتلا به ویروس کرونا می‌تواند با بروز علائمی مشابه سرماخوردگی و گریپ و در مواردی با تنگی نفس یا عفونت ریه همراه باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала