نگرانی جنرال مکنزی از فعالیت‌های ایران برضد امریکا در افغانستان

© AP Photo / Alex Brandonنگرانی جنرال مکنزی از فعالیت‌های ایران برضد امریکا در افغانستان
نگرانی جنرال مکنزی از فعالیت‌های ایران برضد امریکا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا از فعالیت‌های ایران در برابر امریکا درافغانستان، ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، جنرال کنت مکنزی، فرماندۀ ستاد فرماندهی مرکزی امریکا (CENTCOM) گفته است که بسیار نگران است که ایران "از طریق گروه‌های نیابتی‌اش در افغانستان" به نیروهای امریکایی و ائتلاف صدمه بزند.

جنرال مکنزی که تازه از افغانستان دیدار کرده است می‌گوید که "روند نگران‌کنندۀ مداخلات شرورانه" ایران را در افغانستان می‌بیند.

امکان باخت صلح افغانستان در بازی ایران – امریکا - اسپوتنیک افغانستان
امکان باخت صلح افغانستان در بازی ایران – امریکا

این جنرال امریکایی می‎افزاید که شواهد از افزایش فعالیت ایران در افغانستان دیده می‌شود که خطراتی را متوجه نیروهای امریکا و ائتلاف در افغانستان ساخته است: "ایران همیشه تا حدی نقش منفی در مسایل افغانستان داشته، اما آن‌ها ممکن دنبال فرصتی باشند."

تنش‌ها میان ایران و امریکا، اخیرأ پس از آن بالا گرفتند که امریکا، قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروی سپاه قدس ایران را در اوایل ماه جنوری سال روان میلادی، آماج حملۀ هوایی قرار داد و کشت.

پیش از این نیز، سیاست‌گران افغانستان گفته‌اند که این رویداد هم‌زمان با شدت گرفتن تلاش‌های صلح افغانستان رخ داده‌است و بی تأثیر بر روند صلح نخواهد بود.

این سیاست‌گران هفتۀ گذشته در گفتمان "ارزیابی تنش‌های ایران و امریکا و تبعات آن برای افغانستان" در انیستیتوت مطالعات استراتیژیک افغانستان، در کابل شرکت کرده بودند، تأکید کردند که تنش‌ها میان ایران و امریکا، دست یافتن به صلح در افغانستان دشوار خواهد ساخت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала