عباس: بدون قدس مذاکره یا توافق با اسرائیل ممکن نیست

© Photo / kremlin.ru عباس: بدون قدس مذاکره یا توافق با اسرائیل ممکن نیست
 عباس: بدون قدس مذاکره یا توافق با اسرائیل ممکن نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس دولت فلسطین تصریح کرد که بدون قدس امکان هیچ گونه مذاکره و یا توافق با اسرائیل وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آناتولی، محمود عباس، رئیس دولت فلسطین در دیدار با احمد ابوالغيط، دبیرکل اتحادیه عرب در قاهره بر اهمیت حمایت اعضای این سازمان از موضع فلسطین در قبال طرح به‌اصطلاح «صلح خاورمیانه» آمریکا تاکید و تصریح کرد: بدون قدس امکان هیچ گونه مذاکره و یا توافق با اسرائیل وجود ندارد.

وی همچنین بر لزوم مقابله مشترک جهان عرب، کشورهای منطقه و جامعه بین‌الملل با طرح به‌اصطلاح «صلح خاورمیانه» آمریکا تاکید کرده و افزود: عرب‌ها در برابر این طرح که هدف آن نابودی کامل آرمان فلسطین است، باید موضع‌ مشترک اتخاذ کنند و به طرح صلح اعراب که در سال 2012 امضا شد، پای‌بند بمانند.

محمود عباس امروز به منظور شرکت در نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب وارد قاهره شد. این نشست فردا با محوریت بررسی طرح به‌اصطلاح «صلح خاورمیانه» آمریکا برگزار خواهد شد.

رهبر فلسطین جهت اعتراض علیه معامله قرن به جلسه شورای امنیت می‌رود - اسپوتنیک افغانستان
رهبر فلسطین جهت اعتراض علیه "معامله قرن" به جلسه شورای امنیت می‌رود

کشورهای عضو اتحادیه عرب در سال 2012 در بیروت، پایتخت لبنان تشکیل جلسه‌ داده و با انتشار بیانیه‌ای موسوم به «طرح صلح اعراب» اعلام کردند که روابط خود با اسرائیل را تا زمان تشکیل یک دولت مستقل فلسطین در داخل مرزهای سال 1967 و به پایتختی قدس شرقی عادی نخواهند ساخت.

گفتنی است دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا چند روز پیش طی نشست خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در کاخ سفید از طرح به اصطلاح «صلح خاورمیانه» رونمایی کرد و شهر قدس را پایتخت این کشور خواند. نتانیاهو نیز این طرح را «دستاوردی بزرگ و تاریخی» برای اسرائیل عنوان کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала