اتحادیه عرب معامله «ناعادلانه» قرن را رد کرد

© AP Photo / Hassan Ammarاتحادیه عرب معامله «ناعادلانه» قرن را رد کرد
اتحادیه عرب معامله «ناعادلانه» قرن را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اتحادیه عرب امروز (شنبه، 12 دلو) با رد معامله قرن، از جامعه جهانی خواست تا با هرگونه تلاش اسرائیل برای اجرای آن مقابله کند.

به گزارش اسپوتنیک، نشست فوق العاده اتحادیه عرب درباره طرح ضد فلسطینی «معامله قرن» امروز با حضور محمود عباس، رئیس‌‌جمهور فلسطین در سطح وزرای خارجه عرب برگزار شد.

اتحادیه عرب با رد معامله «ناعادلانه» قرن، از جامعه جهانی خواست تا با هرگونه تلاش رژیم صهیونیستی برای اجرای آن مقابله کند.

عباس: تمامی روابط خود با امریکا و اسرائیل را قطع می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عباس: تمامی روابط خود با امریکا و اسرائیل را قطع می‌کنیم

پیش از آن محمود عباس رئیس‌جمهور فلسطین عباس در این نشست تاکید کرد، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به صلح ایمان ندارد و به همین دلیل است که در دوره او هیچ پیشرفتی در روند صلح حاصل نشد و تمامی دیدارهایی که آن‌ها با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا داشتند، نتیجه‌ای نداشت.

محمود عباس گفت: به ترامپ گفتم که پیشنهاد خلع سلاح را قبول دارم اما او بعد از دو ماه دفترمان را در واشنگتن بست و قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل تعیین کرد. سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) دیدگاه ما درباره حل بحران را تأیید می‌کرد. من از تحویل گرفتن طرح و حرف زدن با ترامپ خودداری کردم چرا که بعدا ادعا می‌کرد که بعد از مشورت با ما این طرح را اعلام کرده است.

رئیس‌جمهور فلسطین با بیان این که به هیچ وجه طرح به اصطلاح صلح امریکا را قبول ندارد، افزود: به محض این که گفتند قدس پایتخت اسرائیل است با آن مخالفت کردم. نمی‌خواهم تاریخ ثبت کند که من این طرح را قبول کردم. آن‌ها از من می‌خواهند یهودی بودن «کشور اسرائیل» را به رسمیت بشناسم و من می‌دانم این درست نیست. امریکایی‌ها از من می‌خواهند الحاق قدس و تقسیم زمانی و مکانی الاقصی و لغو حق بازگشت و خلع سلاح غزه را بپذیرم.

به گفته او، معامله قرن نقض قطعنامه‌های شورای امنیت است. عباس تأکید کرد: ما دو نامه یکی برای بنیامین نتانیاهو و یکی برای امریکا فرستادیم و به آن‌ها گفتیم به دلیل این که معاهدات را نقض کرده‌اند دیگر هیچ گونه روابطی با آن‌ها نخواهیم داشت و حتی روابط امنیتی‌مان را نیز قطع می‌کنیم و اسرائیلی‌ها باید به عنوان نیروی اشغالگر مسئولیت‌هایشان را برعهده بگیرند. ما کاملا با معامله قرن مخالفیم اما همچنان به صلح ایمان داریم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала