اولین مورد کرونا ویروس در سویدن ثبت شد

© AFP 2023 / Jonathan Nackstrand اولین مورد کرونا ویروس در سویدن ثبت شد
اولین مورد کرونا ویروس در سویدن ثبت شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امروز بعد از فدراسیون روسیه، مقام های کشور سویدن اولین مورد ویروس کرونا را در اعلام کردند.

به گزارش اسپوتنیک، آژانس حمایت از بهداشت سویدن اعلام کرد که اولین مورد ویروس کرونا، در منطقه یونشوپینگ به ثبت رسیده است، به این ویروس یک زن گرفتار شده است که قبلا از ووهان چین بازدید کرده بود.

ویروس کرونا در روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
برای اولین بار ویروس کرونا در روسیه ثبت شد

کارین تیک مارک ویسیل نماینده این آژانس افزود: " این انتظار می‌رود، با توجه به اینکه افراد زیادی سفر می کنند، موارد مشابه در سایر کشورها نیز به ثبت رسیده است".

این زن در 24 جنوری به سویدن پرواز کرد، در آن زمان هیچ نشانی از ویروس دیده نمی‌شد، او هنگامی که سرفه شدید را شروع کرد به داکتران مراجعه نمود، او در حال حاضر در قرنطین است، داکتران اعتقاد ندارند که او به شدت بیمار است.

در 13 دسمبر سال 2019، مقامات چین از یک نوع بیماری ناشناخته در شهر ووهان واقع در بخش مرکزی این کشور خبر دادند، بعدا معلوم شد که این بیماری کرونا ویروس است.

تاکنون در چین جان 213 تن را گرفته است و حدود 9.7 هزار نفر به این بیماری مبتلا هستند و 100 نفر دیگر تقریبا در 20 کشور جهان به این ویروس گرفتار شده اند.

در روسیه برای اولین بار دو مورد کرونا ویروس به ثبت رسیده است، مقام های دولتی روسیه می گویند که این هر دو بیمار شهروندان چین می‌باشند.

دولت افغانستان نیز برای جلوگیری از این ویروس، در میدان هوایی بین المللی کابل "حامد کرزی" تمام مسافرین را بررسی می کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала