سازمان ملل: گروه طالبان هنوز هم با القاعده رابطۀ نزدیک دارند

© AP Photo سازمان ملل: گروه طالبان هنوز هم با القاعده رابطۀ نزدیک دارند
 سازمان ملل: گروه طالبان هنوز هم با القاعده رابطۀ نزدیک دارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان ملل متحد در گزارشی می‌گوید که با وجود گفتگوهای صلح، گروه طالبان روابط نزدیک شان با شبکه‌ی القاعده را حفظ کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون یک، در گزارش سازمان ملل متحد که امروز پنجشنبه (10 دلو) به نشر رسیده، آمده است که طالبان (گروه ممنوع در روسیه) برای شبکۀ القاعده پناه داده و از آنها محافظت می‌کنند و در عوض شبکۀ القاعده، گروه طالبان را آموزش و منابع در اختیار آنان قرار می‌دهد.

بربنیاد این گزارش، کشته شدن عاصم عمر، رهبر شبکۀ القاعده* برای شبه قارۀ هند در ولایت هلمند، نشان می‌دهد که طالبان روابط نزدیک با این شبکه دارد.

سازمان ملل همچنان افزوده است که طالبان در مورد روابط شان با شبکۀ القاعده، از سال 1990 بدین‌سو، دروغ گفته اند و حضور ده‌ها جنگجوی خارجی دیگر در صفوف این گروه همچنان مبهم است.

این سازمان جهانی همچنان از حضور القاعده و جنگجویان خارجی تحت پشتیبانی و نفوذ طالبان ابراز نگرانی کرده و آنرا یک تهدید جهانی طولانی مدت خوانده است.

از سوی هم، در گزارش این نهاد جهانی آمده است که با وجود سرکوب داعش (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) از سوی طالبان و همچنان نیروهای دولتی افغانستان، داعش همچنان در افغانستان حضور دارد.

*گروه تروریستی ممنوع در روسیه

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала