یک هیات عالی رتبه‌ی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد افغانستان می‌شود

© Photo / FB/اداره انرژی هستوی - د هستوي انرژۍ ادارهیک هیات عالی رتبه‌ی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد افغانستان می‌شود
یک هیات عالی رتبه‌ی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد افغانستان می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسئولین اداره عالی انرژی اتمی افغانستان گفته اند که یک هیات عالی رتبه به هدف بررسی پروژه‌های تخنیکی از فن‌آوری اتمی وارد کشور خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، مسولان اداره‌ی عالی انرژی اتمی افغانستان اعلام کرده اند که به هدف بررسی پروژه‌های تخنیکی از فن‌آوری اتمی در بخش‌های زراعت، مدیریت آب‌ها، طبابت و مصونیت از دستگاهای شعاع‌دهی، یک هیات عالی رتبه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد افغانستان می‌شود.
در همین حال طاهر شاران، رییس این اداره گفته است که این هیات از شفاخانه علی‌آباد که گفته می‌شود در سال‌های آینده به عنوان نخستین مرکز تشخیص وتداوی بیماران سرطانی توسط طب هسته‌ای ایجاد شود، دیدن خواهند کرد.
طبق گفته‌های این اداره استفاده از فن‌آوری دستگاهای شعاع‌دهی در بخش حفظ و مراقبت میوه‌های خشک و تازه نزدیک به ۵۰ میلیون دالر از خساره‌های میوه‌ه‌جات در افغانستان جلوگیری خواهد شد.
در عین حال رئیس این اداره از یک مرکز نظر سنجی برای شناسایی و ثبت زمین لرزه که فعال شده است، نام برد.
مسوولان در تلاش اند که فن‌آوری اتمی را به اداره‌های دولتی معرفی کنند تا افغانستان بتواند در درازمدت با استفاده از این فن‌آوری در راستای توسعه‌ی پایدار مانند کشورهای دیگر بهره ببرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала