غیرت گل، نظامی افغان پس از درمان در ترکیه، بینایی اش را بازیافت

© Sputnik / Igor Onuchin /  مراجعه به بانک تصاویر غیرت گل، نظامی افغان پس از درمان در ترکیه، بینایی اش را بازیافت
غیرت گل، نظامی افغان پس از درمان در ترکیه، بینایی اش را بازیافت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک نظامی افغان که در نتیجه انفجار ماین بینایی هر دو چشم خود را از دست داده بود با عمل پیوند قرنیه در ترکیه درمان شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس ترکی آناتولی، غیرت گل ۳۰ ساله یکی از پرسنل نیروهای ویژه ارتش افغانستان که در نتیجه انفجار ماین بینایی هر دو چشمش آسیب جدی دیده بود با عمل پیوند قرنیه در ترکیه پس از دو سال درمان شد.

او در افغانستان نیز چندین عمل جراحی انجام داد که هیچ کدام از آنها موفقیت آمیز نبود. سپس به ترکیه آمده و در بیمارستان تخصصی دانشگاه علوم پزشکی گل‌خانه استانبول تحت عمل جراحی پیوند قرنیه قرار گرفته و بینایی هر دو چشم خود را بازیافت.

دکتر گوک‌هان اوزگه، عضو هیئت علمی این دانشگاه به خبرنگار آناتولی گفت: پس از مراجعه این بیمار به ما و انجام معاینات کامل با همکاری پروفسور دکتر علی هاکان دوروکان بر روی چشمان وی عمل جراحی انجام دادیم.

اشیای خارجی موجود در چشم راست و چپ این بیمار را خارج کردیم. سپس بر روی هر دو چشم عمل پیوند قرنیه را با موفقیت انجام دادیم. هم اکنون هر دو چشم غیرت گل بینایی خود را بازیافته است. وی به زودی به افغانستان بازمی گردد.

او با اشاره به لزوم عدم اتلاف وقت در درمان آسیب دیدگی های چشم خاطرنشان کرد که شانس بزرگ غیرت گل این بوده که اجسام خارجی به قرنیه آسیب بسیار بزرگی وارد نکرده است.

غیرت گل نیز گفت: ۲ سال پیش هنگامی که در افغانستان مشغول انجام وظیفه بودم در انفجار چشمانم آسیب دیدند. دوبار در افغانستان تحت عمل جراحی قرار گرفتم. موفقیت آمیز نبود. از پزشکان ترکیه تشکر می کنم. پس از بازگشت به افغانستان زندگی جدیدی را آغاز خواهم کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала