پیشنهاد امریکا به فلسطین: به ازای صلح به اسرائیل زمین بدهید

© Sputnik / Vitaly Podvitskiپیشنهاد امریکا به فلسطین: به ازای صلح به اسرائیل زمین بدهید
پیشنهاد امریکا به فلسطین: به ازای صلح به اسرائیل زمین بدهید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده امریکا امروز درباره جزئیات «معامله قرن» توضیح داد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ روز سه شنبه همراه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در کاخ سفید حاضر شد و گفت در سفرم به اسرائیل با رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین در بیت اللحم دیدار کردم، آنها سزاوار زندگی بسیار بهتری هستند. فلسطینی ها در دام فقر و خشونت به دام افتاده اند.

وی افزود: مصمم بودم که راه سازنده ای برای پیشرفت حل بحران فلسطین و اسرائیل بیابم. ایجاد صلح بین فلسطین و اسرائیل می تواند بزرگترین چالش باشد. من انتخاب نشده ام که کارهای اندک انجام دهم یا خودم را از کارهای بزرگ دور کنم. یک روند طولانی و دشوار بوده تا به این مرحله برسیم.

رئیس جمهوری امریکا ادامه داد: روز یکشنبه بینش خود را برای آینده بهتر  به نتانیاهو ارائه دادم، این بینش با آنچه در قبل بوده است، بسیار متفاوت است. طرح ما 80 صفحه است وبیشترین جزئیات ممکن را دارد.

ترامپ اضافه کرد، که باید چاره های تاکتیکی برای امن تر کردن منطقه یافت. طرح ما مساله دو کشور را چاره اندیشی می کند و نتانیاهو هم گفت که حاضر است از این طرح حمایت کند. بنی گانتز هم از این مساله حمایت کرده است تا بتوان با فلسطینی ها هم به توافق رسید.

رئیس جمهوری امریکا تصریح کرد: زیر این طرح، قدس پایتخت تقسیم نشده اسرائیل باقی خواهد ماند و این بسیار مهم است. این موضوع جدیدی نیست و سال گذشته این کار را کردم. امریکا همه مناطقی که تحت حاکمیت اسرائیل است را به رسمیت خواهد شناخت.

ترامپ ادامه داد: گذار منتهی به وضعیت دو کشور، هیچ خطری برای امنیت اسرائیل در بر نخواهد داشت. ما اجازه نمی دهیم بمب گذاری و حمله به باشگاه های شبانه دوباره انجام شود، هرگز نمی خواهیم اسرائیل درباره امنیت خود سازش کند.

یادآوری می کنیم، شهرکهای اسرائیلی پس از سال 1967 در یهودا و ساماریا در کرانه باختری تأسیس شدند. شورای امنیت سازمان ملل این سرزمین ها را اشغال شده می داند، در حالی که اسرائیل آنها را از خود می داند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала