شش کشته و بیش از 50 زخمی در جریان اعتراضات ضد امریکایی در بغداد

© AFP 2023 / Ahmad Al-Rubayeاعتراضات اخیر در بغداد چندین کشته و زخمی برجا گذاشت
اعتراضات اخیر در بغداد چندین کشته و زخمی برجا گذاشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مختاد الصدر رهبر شیعیان عراق می گوید که ایالات متحده برای عراق به "دولت دشمن" تبدیل خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، در جریان اعتراضات ضد امریکایی در بغداد پایتخت عراق، شش نفر کشته و 54 نفر زخمی شدند. به گفته رسانه های محلی، این افراد در میدان پایتخت ال کیلانی جان باختند.

راهپیمایی ضد امریکایی شهروندان عراق در بغداد+ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
راهپیمایی ضد امریکایی شهروندان عراق در بغداد+ویدیو

این اعتراضات روز جمعه علیه حضور عساکر امریکایی در شهرهای عراق آغاز شد، عموماً صلح آمیز بود، و هیچ حادثه بزرگی ثبت نشده بود، بعدا مشخص شد که چندین تن در این اعتراضات جان باخته اند.

اعتراضات چند میلیونی در عراق زمان آغاز شد که روز جمعه شهرندان عراق در بغداد و سایر شهرهای این کشور خواستار خروج نیروهای امریکایی از عراق شدند، رهبر شیعیان عراق، مختاد الصدر در فراخوانی از عراقی ها خواست که فضای هوایی این کشور برای اهداف نظامی امریکا بسته شود و نیروهای امریکایی از پایگاه های نظامی عراق منع شوند.

او گفت که شبه نظامیان شیعه، نیروهای الحشد الشعبی موقتاً حملات مسلحانه علیه پایگاه های امریکایی در عراق را متوقف می کنند. در غیر این صورت، ایالات متحده برای شیعیان عراق به "دولت دشمن" تبدیل خواهد شد.

این تنش‌ها زمانی بالا گرفت که امریکا در بامداد سوم جنوری، قاسم سلیمانی فرماندۀ نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌المهندس معاون سازمان حشد شعبی عراق در فرودگاه بغداد هدف قرار داد و ترور کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала