مستقر شدن یک بمب‌افکن استراتژیک جدید امریکایی در پایگاه نظامی در اقیانوس هند

© US Air Force; Tech. Sgt. Robert J. Horstmanمستقر شدن یک بمب‌افکن استراتژیک جدید امریکایی در پایگاه نظامی در اقیانوس هند
مستقر شدن یک بمب‌افکن استراتژیک جدید امریکایی در پایگاه نظامی در اقیانوس هند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی وخیم‌شدن روابط ایالات متحده امریکا با ایران، واشنگتن یک بمب‌افکن استراتژیک دیگر را نیز به پایگاه نظامی در اقیانوس هند، مستقر ساخت.

به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده امریکا یک فروند بمب‌افکن استراتژیک B-52H را به پایگاه هوایی در جزیره بریتانیایی دیگو – گارسیا در اقیانوس هند، فرستاده است.

براساس اطلاعات منابع نظارت بر حمل و نقل هوایی، این بمب‌افکن استراتژیک که قادر به حمل راکت‌های کروز دوربرد منجمله راکت‌های مجهز با کلاهک هسته‌ای می‌باشد، از پایگاه هوایی بارکسدیل (ایالت لویزیانا، امریکا) به جزیره دیگو – گارسیا پرواز نموده است.

اعتراف امریکا به زخمی شدن 11 سربازش در حمله راکتی ایران - اسپوتنیک افغانستان
اعتراف امریکا به زخمی شدن 11 سربازش در حمله راکتی ایران

این در حالیست که ۲ فروند بمب‌افکن استراتژیک B-52H پس از حملات ایران به پایگاه هوایی ایالات متحده امریکا در عراق، مستقر شده بودند.

قابل ذکر است که پایگاه هوایی در جزیره دیگو – گارسیا در تیررس راکت‌های ایرانی قرار ندارد.

در مقابل، بمب‌افکن‌های امریکایی مستقر در این پایگاه می‌توانند با استفاده از راکت‌های کروز دوربرد، به اهداف در خاک ایران حمله کنند.

چنانکه گزارش شده بود، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شب ۸ جنوری به پایگاه هوایی امریکایی الأسد و منطقه اربیل در عراق که در آن نیروهای امریکایی مستقر اند، حمله راکتی انجام داد.

تهران این حملات راکتی بر پایگاه‌های نظامی امریکا در عراق را در جواب به کشته‌شدن جنرال قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در نتیجه عملیات ویژه نیروهای امریکایی در نزدیکی میدان هوایی بغداد، پایتخت عراق، انجام داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала