اروپا به پیروزی جیوپلیتک پوتین اعتراف کرد

© AFP 2023 / Timothy A. Claryولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه مشهور آلمانی: امروز می توانیم بگوییم که پوتین توانست کشور خود را دوباره به قدرت جهانی مبدل کند.

به گزارش اسپوتنیک، مبصر روزنامه آلمانیMatthias Bruegman روز یکشنبه 19 جنوری طی مصاحبه به روزنامهHandelsblatt  گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اقتدار این کشور را در صحنه جهانی احیا و تقویت کرد ، چیزی که سایر کشورها نمی توانند از آن حساب کنند.

پیشبینی پوتین درمورد فروپاشی اتحادیه اروپا - اسپوتنیک افغانستان
پیشبینی پوتین درمورد فروپاشی اتحادیه اروپا

خاطرنشان می شود که اگر باراک اوباما رئیس جمهور پیشین امریکا پیش از این 'قدرت منطقه ای' پوتین را که فقط برای روسیه اعمال می شد ادعا می کرد ، امروز می توانیم بگوییم که رئیس جمهور روسیه کشور خود را به وضعیت یک قدرت جهانی بازگرداند.

بالخصوص، پوتین به همراه ایران قدرت رئیس جمهور بشار اسد رئیس جمهور سوریه را در این کشور تقویت كرد ، در حالی كه ناتو به دلیل یك رژیم ممنوع بر سر سوریه نتوانست به اسد حمله كند. و بعد از الحاق کریمه به روسیه و شیوع درگیری مسلحانه در شرق اوکراین ، پوتین به یک عامل تعیین کننده نیرو در منطقه مبدل شد.

براساس این انتشار، رئیس جمهور روسیه تنها پس از تحولات ساختاری که او در تأسیس سیاسی روسیه اعلام کرد ، موقعیت خود را در سیاست جهانی تقویت کرد.

وی گفت: 'اروپا مانند سال 1914 وارد جنگ نمی شود، اما بی سر و صدا در یک ماشین خوابیده به بی معنی جیوپلیتیک می چرخد.' وی افزود: اگر اروپا نمی خواهد به روسیه اجازه نفوذ بیشتر در جهان را بدهد، اروپا باید از خواب بیدار شود.

پیشتر، در 15 جنوری، یک روزنامه آلمانی پس از سفر رسمی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به مسکو، نوشت که جهان بدون روسیه نمی تواند انجام دهد. دلیل این امر نقش روسیه در معامله با ایران، انرژی گاز و به ویژه در ساخت خط لوله گاز Nord Stream-2 بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала