ماکرون نگران انتقال نیروهای اجیر ترکیه به طرابلس است

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه
امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه روز یکشنبه اظهار داشت که گزارشات مبنی بر اعزام نیروهای مسلح اجیر خارجی ترکیه به لیبیا بسیار نگران کننده است.

به گزارش اسپوتنیک، ماکرون حین سخنرانی به یکی از رادیو های کشور گفت: "من باید نگرانی جدی خود را که ناشی از ورود مزدوران سوریائی و خارجی به طرابلس است ، بیان کنم. این روند باید پایان یابد." اینها گزیده هایی از سخنان ماکرون در کنفرانسی برلین در مورد لیبیا است که توسط شانزه الیزه توزیع شده است.

گفت و گوی تیلیفونی پوتین با ماکرون درباره ایران، سوریه و لیبیا  - اسپوتنیک افغانستان
گفت و گوی تیلیفونی پوتین با ماکرون درباره ایران، سوریه و لیبیا

ماکرون تأکید کرد که وظیفه سازمان ملل متحد توافق بر سر شرایط پایان دادن به خصومت ها در لیبیا است. وی خاطرنشان کرد: همه طرفین باید از اقداماتی که باعث تشدید درگیری می شود خودداری کنند.

رئیس جمهور فرانسه افزود: "سازمان ملل متحد باید در مورد شرایط آتش بس واقعی به توافق برسد. در این حالت ، هیچ یک از طرفین درگیری نباید پیش شرط هایی را مطرح کنند. همه ما باید از تدابیر خودداری کنیم که خطر آتش سوزی بزرگ را دامن میزند. چنین اقدام درگیری را گرمتر می کند و تهدیدات جدیدی را برای لیبیایی ها ایجاد می کند".

ترکیه در لیبیا از دولت شناخته شده سازمان ملل مستقر در طرابلس پشتیبانی می کند. او با قدرت مارشال خلیفه حفتر مقابله می کند. در اوایل جنوری ، گزارشی از آغاز انتقال ارتش و شبه نظامی انقره به لیبیا منتشر شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала